دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM

کتاب ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM نوشته‌ی علی شهنوازی، ضمن معرفی نرم افزار dream، نحوه کار با آن و وارد کردن اطلاعات برای ارزیابی اقتصادی را به صورت کامل و گام به گام توضیح می‌دهد.

برای بررسی آثار اقتصادی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) در طول سال‌های گذشته روشی به نام "الگوی مازاد اقتصادی" معرفی‌شده که مبانی آن در کتاب "علم تحت کمیابی: اصول و اقداماتی برای ارزیابی و اولویت‌بندی تحقیقات کشاورزی" که توسط آلستون و همکاران در سال 1995 منتشر گردیده، توضیح داده‌ شده است. بر پایه همین کتاب است که گروه مشورتی بین‌المللی تحقیقات کشاورزی ( CGIAR)، نسخه 3 نرم‌افزار دِریم را تهیه و ارائه نموده است. این نرم‌افزار توانایی بررسی آثار اقتصادی تحقیقات کشاورزی را در شرایط مختلف داشته و با مقایسه منافع و هزینه‌های پژوهشی، نرخ بازده سرمایه‌گذاری در تحقیقات را مشخص می‌سازد.

خروجی نرم‌افزار، اطلاعاتی در مورد منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به تفکیک منطقه و زمان، گزارش کرده، درنتیجه شرایط موردنیاز برای اولویت‌بندی تحقیقات را فراهم می‌آورد. در نرم‌افزار دریم همچنین امکان بررسی تأثیر سیاست‌های دولت بر منافع یافته‌های پژوهشی وجود دارد.

کلمات کلیدی: کشاورزی، جنبه های اقتصادی، داده پردازی، طرح های کشاورزی، نرم افزار کشاورزی، نرم افزار دریم، ارزیابی اقتصادی، آموزش نرم افزار دریم، آموزش کامل نرم افزار دریم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.