دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شناخت جامعه، حکومت و بازار سوریه و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شناخت جامعه، حکومت و بازار سوریه و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور

کتاب شناخت جامعه، حکومت و بازار سوریه و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور نوشته‌ی مجتبی اسماعیلی، مجتبی تل سرخی و عبدالحسین حویزه سعی کرده است تمام وجوه کشور سوریه از نگاه فرهنگی، حکومتی، اجتماعی و اقتصادی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

کشور سوریه در منطقه مدیترانه از موقعیت خاصی برخوردار است. می‌توان گفت این کشور پل ارتباطی سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا می‌باشد. سوریه با 186 کیلومتر ساحل در دریای مدیترانه با کشور‌های حاشیه این منطقه ارتباط دارد. بخصوص که سوریه از طریق خط لوله نفت در بندر بانیاس، بخشی از نیازهای نفتی کشورهای حاشیه را تامین می‌کند و از این راه در معادلات منطقه نقش دارد. بعد از جنگ حکومت سوریه در برابر تروریست‌ها، بخش اعظم زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی این کشور ویران شده‌است به‌طوری که حجم بازسازی این کشور به عدد بسیار بالای 400 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است که حجم وسیعی از پروژه‌های زیرساختی و صنعتی را شامل می‌شود. این مهم دو دروازه حضور در قسمت بازسازی سوریه و صادرات مایحتاج این کشور را به روی کشور ایران می‌گشاید. 

قطعا در عصر امروز، حضور در بازار کشورهای هدف در امر صادرات با وجود حضور رقبای قدرتمند از سایر کشورها، نیازمند شناخت دقیق و علمی جامعه هدف و آگاهی نسبت به ملزومات ورود به آن عرصه می‌باشد که با توجه به این شناخت بتوان به مدل‌ها و طرح‌های اقتصادی متناسب با جامعه هدف رسید. امید است این کتاب بتواند کمک‌کننده و راه‌گشای تمام سازمان‌ها و افرادی باشد که تصمیم به تجارت و توسعه روابط اقتصادی با کشور سوریه دارند. 

در این کتاب در فصل‌های اول تا پنجم، محیط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی،  جغرافیایی، حکومتی و اقتصادی تشریح داده شده است. زیرساخت‌های سوریه در فصل ششم مورد بحث واقع شده است. در فصل هفتم و هشتم، تجارت‌های خارجی عراق و روابط اقتصادی ایران و سوریه، مورد بررسی قرارداده شده است. فصل نهم به اهمیت استراتژیک سوریه برای ایران اختصاص دارد. فرصت‌ها و تهدیدهای حضور در بازار سوریه نیز در فصل دهم مورد مطالعه قرارگرفته است.

در بخشی از کتاب شناخت جامعه، حکومت و بازار سوریه و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور می‌خوانیم:

سوریه کنونی که در گذشته همراه با کشورهای اردن، لبنان، فلسطین، بخشی از سرزمین شام محسوب می‌شد، سابقه‌ای بس دراز در تاریخ دارد که مورخان، این قدمت را به حدود پنج هزار سال پیش می‌رسانند. از آن جا که این سرزمین در طول مدت یاد شده، از فرهنگ و تمدن درخشانی برخوردار بوده، آثار و نشانه‌هایی از این تمدن بر جای گذاشته است. قبل از تسلط مسلمانان بر این کشور، اقوام مختلفی از جمله: اقوام سامی، اموری، آرامی، مصری، آشوری، بابلی، یونانی، رومی و ایرانی که هر از چند گاهی این کشور را سکونت گاه خویش نموده یا آن را در معرض تاخت و تاز قرار داده اند، نشانه‌هایی از تمدن خاص خویش را برای روزگاران بعدی به یادگار گذاشته‌اند.

کلمات کلیدی: حکومت مرکزی سوریه، ساختار حکومت سوریه، جامعه سوریه، مردم سوریه، مردم سوریه قبل از جنگ، سرمایه گذاری در سوریه، فرصت های سرمایه گذاری در سوریه، ایران سرمایه گذاری در سوریه، سرمایه گذاری در لیر سوریه، سوریه، موقعیت اقتصادی سوریه، فرصت های اقتصادی سوریه، بحران اقتصادی سوریه، صادرات به سوریه، مسیر صادرات به سوریه، آموزش صادرات به سوریه، حکومت سوریه، نوع حکومت سوریه، نوع حکومت سوریه چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.