دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مراقبت‌های بهداشتی درمانی در خانواده

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مراقبت‌های بهداشتی درمانی در خانواده

کتاب مراقبت‌های بهداشتی درمانی در خانواده از دروس پایه‌ی دوازدهم رشته‌ی بهداشت و سلامت کاردانش است و به بررسی مباحثی از قبیل: مبانی بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، اصول مراقبت از بیمار در خانواده، مراقبت از مادر و کودک در خانه و مراقبت از سالمندان در خانه می‌پردازد.

در بخشی از کتاب مراقبت‌های بهداشتی درمانی در خانواده می‌خوانیم:

از دهه‌ى 1370 علاقه‌مندى و استقبال از کنترل بیمارى‌هاى واگیر به سبب برگشت بسیارى از بیمارى‌هاى عفونى مانند مالاریا و سل و بروز بیمارى‌هایى چون ایدز به شدت افزایش یافته است.

بیمارى‌هاى واگیر همان‌طور که از نامشان پیداست، بیمارى‌هایى هستند که قابل انتقال از فرد به فرد یا از حیوان و محیط به انسان است و برخى از آنان قادرند اپیدمى‌هاى بسیار وسیع و مرگ و میرهاى زیادى را باعث شوند. براى مبارزه و کنترل این بیمارى‌ها آنچه اهمیت دارد، شناخت علایم، راه‌هاى انتقال و پیشگیرى از آن‌هاست و براى موفقیت در کنترل این دسته از بیمارى‌ها لازم است مبارزه و پیشگیرى از سطوح محیطى و از جامعه آغاز شود. چون پس از بروز بیمارى و انتشار آن علاوه بر عوارضى که جبران‌ناپذیرند (از جمله معلولیت هاى دایم و مرگ و میرهاى ناشى از آن ها) براى کنترل آن‌ها صرف هزینه و وقت و نیروى انسانى بسیارى لازم است.

کلمات کلیدی: pdf کتابهای کاردانش، دانلود رایگان کتاب pdf، دانلود کتاب های کاردانش، شاخه کاردانش، پایه دوازدهم، مراقبت بهداشتی، مراقبت درمانی، مراقبت سلامت، مراقبت بیمار،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.