دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دوره‌ها و برنامه‌های میان رشته‌ای

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دوره‌ها و برنامه‌های میان رشته‌ای

کتاب دوره‌ها و برنامه‌های میان رشته‌ای نوشته‌ی هاریت رابلز، به بررسی چگونگی برگزاری دوره‌های تحصیلی میان رشته‌ای و آموزش تلفیقی می‌پردازد. مسائل میان رشته‌ای، طراحی دروس و برنامه‌های میان رشته‌ای، مدیریت و اجرای برنامه‌های میان‌رشته‌ای و راهنمای تهیه‌ی درس‌های میان رشته‌ای از مباحث اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب دوره‌ها و برنامه‌های میان رشته‌ای می‌خوانیم:

مشکلاتی که در طراحی برنامه درسی میان رشته‌ای با آن مواجه‌ایم به طرق متعدد مشابه همان‌هایی است که در هر برنامه‌ریزی درسی دیده می‌شود. نه تنها آنچه تدریس می‌شود، بلکه به چه کسانی تدریس می‌شود و سطح دانش و مهارت آن افراد به چه میزان است را باید مورد توجه قرار داد. عرض، عمق و پیوستگی باید مد نظر قرار گیرد (دیویس 1995، ص 58). دیویس از توجه زیاد به شمول برحذر می‌دارد.

وقتی همه‌ی افراد تیم درباره‌ی آنچه دانشجو باید بداند باور وثیق داشته باشند، میزان شمول خود به عنوان مسئله مطرح است. اساس درس میان رشته‌ای انجام کاری است که در یک درس رشته‌ای نمی‌تواند انجام شود. هدف کلی ابداع یک موضوع جدید است، نه صرفاً ارائه‌ی موضوعی قدیمی به شکلی متفاوت. این کار برای اساتید آسان نیست. چنان که دیویس یادآور می‌شود «امروزه هم هنوز اساتید، با اندک استثنائاتی، به عنوان متخصصان رشته‌ای تربیت می‌شوند. آنان کار خود را با رشته آغاز می‌کنند. بسیاری از اساتید تجربه‌ی زیادی در ابداع موضوع ندارند، زیرا روش سنتی تدریس موضوع داده شده است»

کلمات کلیدی: دانش ترکیبی، علوم میان رشتگی، میان رشته ای، اهمیت مطالعات بین رشته ای، تعریف علوم میان رشته ای، تفاوت میان رشته ای و چند رشته ای، رشته های بین رشته ای چیست، میان رشته ای چیست؟، تدریس تلفیقی چیست، آموزش و پرورش،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.