دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب طب مکمل

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب طب مکمل

کتاب طب مکمل از مجله ویستا مواردی از قبیل آشنایی با ماساژدرمانی، داروسازان و طب مکمل، عرصه نوین دانش پزشکی و جنبه‌های روانی-اجتماعی کاربرد طب مکمل را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب طب مکمل می‌خوانیم:

مطالبی که ارائه می‌شود هنوز در دنیا مخالفین زیادی دارد و البته موافقین پر و پا قرص خود را هم دارد. بهترین کار این است که عادلانه و بدون پیش‌داوری آن‌ها را مطالعه کرد و اگر درست و معقول بود آن‌ها را پذیرفت و به کار گرفت. امروز به پزشکی مکمل و جایگزین صرفا به عنوان یک تکنیک یا روش درمان نگاه نمی‌شود بلکه آن را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر می‌گیرند. اگر‌چه نوآوری‌های طب کلاسیک یا رایج از بالا به پایین است. یعنی در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و صنعتی (کارخانه‌جات داروسازی و تجهیزات پزشکی) روش‌ها، داروها و وسایلی برای درمان ابداع می‌شود، از صافی‌هایی می‌گذرد و بعد به سطح اجرا در می‌آید ولی در پزشکی مکمل و جایگزین جریان عکس آن می‌باشد و نو‌آوری از پائین به بالا است. یعنی "مردم" روش‌های درمانی پزشکی جایگزین و مکمل را می‌خواهند و اشاعه آن‌ها است که سازمان‌های آموزشی و اجرایی و درمانی را ناچار از پذیرش این روش‌ها می‌کند.

چرا یک جریان معکوس از پایین به بالا تا این حد نیرومند و قوی است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با مفهوم جامعه و ملت آشنا شویم: یکی از مراحل تکاملی در جهان هستی ایجاد جوامع بشری بوده است. انسان‌ها همانند تک سلولی‌ها که در آغاز خلقت به هم پیوستند، در کنار هم جمع شدند و جامعه و ملت را به وجود آوردند. ملت، سلسله زنجیر نسل‌ها است که در سرزمینی‌هایی متولد یا متوطن شده‌اند و همانند رودخانه‌ای جاری و ساری می‌باشد. در این رودخانه انسان‌ها همچون قطرات آب روان هستند و می‌آیند و می‌روند ولی رودخانه و بستر آن یعنی ملت گویی همان است که بود و تا مدت‌ها پایدار می‌ماند.

جامعه مقطعی از این رودخانه یعنی جریان عظیم ملت است که در زمان‌های مختلف وجود دارد. بنابراین ملت ارگانیسم زنده‌ای است که اجتماعات بشری را تشکیل می‌دهد و مانند پیکر آدمی مرکب از بخش‌های مادی و معنوی است. آنچه در ظاهر در هر ملتی مشاهده می‌شود، بخش مادی آن است که همان افراد ملت هستند. این افراد در حقیقت، سلول‌های ناپایدار کالبد ملت هستند و همانند سلول‌های بدن هر یک وظیفه خاصی دارند. . در بدن انسان سلول‌هایی که وظایف مشترک دارند در کنار هم جمع می‌شوند و اندام‌هایی را می‌سازند، در بین ملت‌ها هم افراد با تخصص‌های ویژه و مشابه، کنار هم قرار می‌گیرند و سازمان‌های اجتماعی را می‌سازند.

کلمات کلیدی: طب مکمل، تاریخچه طب مکمل، تعریف طب مکمل، طب مکمل چیست، مجله طب مکمل، انواع طب مکمل جایگزین، طب سنتی، شاخه های طب مکمل، طب مکمل pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.