دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نردبان آبی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نردبان آبی

کتاب نردبان آبی به قلم مهدی خدامیان آرانی درباره‌ی امام‌شناسی و زیارت جامعه به تحریر درآمده است.

ساعت تقریباً هشت صبح بود، من از اتاق خود بیرون آمدم تا به سوى حرم بروم، وقتى به طبقه همکف هتل رسیدم، دیدم مسئول هتل مرا صدا مى زند، به سویش رفتم، دیدم چشمهایش پر از اشک است. تعجّب کردم، پرسیدم: چه شده است؟ او به من گفت: وهابى ها حرم سامرا را خراب کردند!

تلویزیون تصویرى از حرم سامرا را نشان مى‌داد، باور نمى‌کردم، گنبد حرم امام هادى و امام عسکرى(ع) خراب و ویران شده بود، اشک من هم جارى شد. آخر قرار بود ما فردا به سامرا برویم. من آن روز کربلا بودم، آن روز سوم اسفند سال 1386 بود.

آخر چرا وهابى‌ها این کار را کردند؟ چرا حرم سامرا را این گونه ویران کردند. پیش خودم با آنان سخن مى‌گفتم: شما خیال مى کنید با این کارها مى‌توانید ما را از امامان خود جدا کنید؟ حرم امامان ما در قلب‌هاى ماست.

وقتى به وطن خود برگشتم، در فکر بودم که درباره امام هادى(ع) بنویسم، به این نتیجه رسیدم که کتابى در مورد «زیارت جامعه» بنویسم.

نمى‌دانم تو چقدر از «زیارت جامعه» باخبر هستى؟ آقاى موسى نَخَعى یکى از شیعیان بود که همواره براى زیارت به حرم امامان مى رفت، او نمى دانست که وقتى در حرمِ آن بزرگواران است، چه بخواند و چه بگوید. یک روز او مهمان امام هادى(ع) بود و از آن حضرت خواست تا به او یاد بدهد که در حرم امامان چگونه سخن بگوید.

و این گونه بود که امام هادى(ع) لب به سخن گشود و «زیارت جامعه» شکل گرفت. امام به او یاد داد که وقتى به زیارت امامان معصوم مى رود، چه بگوید.

در یک سخن، «زیارت جامعه»، درس بزرگ امام شناسى است. من در این کتاب تلاش کرده ام تا آموزه‌هاى زیباى آن را به زبانى شیوا براى شما بیان کنم.

من مى‌خواهم به شما کمک کنم تا امامان خود را بهتر بشناسید، آرى! اعتقاد به امامت، گنج پربهایى است. وهابى ها یک روز حرم امامان ما را خراب کردند و امروز به دنبال خراب کردن اعتقادات ما هستند. ما باید به فکر باشیم...

کلمات کلیدی: شناخت امامان معصوم، امام هادی، زیارت جامعه، امام شناسی، شرح زیارت جامعه، اهل البیت، زندگی امامان، امامت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.