دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث امام حسن عسکری (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث امام حسن عسکری (ع)

کتاب احادیث امام حسن عسکری (ع) اثری از عزیز باقریار که شامل 141 حدیث از امام حسن عسکری (ع) است. حسن بن علی بن محمد مشهور به امام حسن عسکری، یازدهمین امام شیعیان اثناعشری، فرزند امام هادی (ع) و پدر امام زمان (ع).

لقب عسکری ازآن‌جهت به ایشان داده‌شده که در شهر سامرا که به عسکر نیز مشهور بوده، اقامت اجباری داشته است. از دیگر القاب آن حضرت، ابن‌الرضا، هادی، نقی، زکی، رفیق و صامت است. محدودیت‌های شدید حاکم بر زندگی امام عسکری سبب شد تا آن حضرت برای ارتباط با شیعیان، نمایندگانی برگزیند. عثمان بن سعید از نمایندگان خاص وی بود که پس از وفات امام و آغاز عصر غیبت صغری، به‌عنوان نخستین وکیل و نایب خاص امام زمان نیز ایفای نقش کرد.

امام عسکری در ۱ ربیع‌الاول سال ۲۶۰ ق بیمار شد و در هشتم همان ماه، در ۲۸ سالگی در سامرا درگذشت و در خانه‌ای که پدرش دفن شده بود مدفون شد. تا به امروز حرم امامین عسکریین دو بار به دست تروریست‌ها تخریب شده است. اولین حمله در ۳ اسفند ۱۳۸۴ ش و دومین حمله پس از گذشت شانزده ماه در ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ ش رخ داد. احادیثی که از امام عسکری نقل شده درباره موضوعات مختلفی است، ازجمله تفسیر قرآن، اخلاق، فقه، امور اعتقادی، ادعیه، زیارت.

چندین حدیث از امام حسن عسکری (ع) به شرح زیر است:

امام عسکرى علیه‌السلام: دو خصلت است که بالاتر از آن‌ها چیزى نیست: ایمان به خدا و سود رساندن به برادران.
امام عسکرى علیه‌السلام: مؤمن پنج نشانه دارد و یکى از آن‌ها زیارت روز اربعین است.
امام عسکرى علیه‌السلام: بهترین برادر تو کسى است که خطایت را فراموش کند و احسان تو را به خود، به یاد آورد.
امام عسکرى علیه‌السلام: هر که برادرش را در خلوت پند دهد، او را آراسته است و هر کس برادرش را در جمع پند دهد، او را سرشکسته کرده است.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث، اهل البیت، احادیث شیعیان، حدیث از امام حسن عسکری، احادیث کوتاه از امام حسن عسکری، احادیث امامان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.