دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث امام موسی کاظم (ع)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث امام موسی کاظم (ع)

کتاب احادیث امام موسی کاظم (ع) که توسط عزیز باقریار به صورت 305حدیث گردآوری شده است. موسی بن جعفر الکاظم، یا موسی کاظم ملقب به ابو ابراهیم، ابوالحسن و ابوعبدالله هفتمین امام شیعیان دوازده امامی بعد از پدرش جعفر صادق است. موسی کاظم در ۷ صفر ۱۲۸ در ابواء (منطقه‌ای در میان مکه و مدینه) به دنیا آمد. مادرش برده‌ای آزاد شده به نام حمیده بود که نام‌های دیگری از قبیل حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز برای او نقل شده ‌است. اهل سنت به‌عنوان یک عالم دینی به موسی کاظم احترام می‌گذارند. زندگی موسی کاظم هم‌زمان با زندگی خلفای عباسی منصور، هادی، مهدی و هارون‌الرشید بود. موسی کاظم چندین بار به زندان افتاد و عاقبت در زندان سندی بن شابک در بغداد از دنیا رفت. علی بن موسی‌الرضا امام هشتم شیعیان دوازده امامی، فاطمه معصومه و ابراهیم ازجمله فرزندانش می‌باشند.

چندین حدیث از امام موسی کاظم (ع) به شرح زیر است:

امام کاظم علیه‌السلام: ناشتا وارد حمام نشوید. وارد حمام نشوید مگر آن‌که چیزى خورده باشید.
امام کاظم علیه‌السلام: یک روز در میان، حمام رفتن، بر گوشت بدن می‌افزاید، و هر روز به حمام رفتن چربى کلیه‌ها را آب می‌کند و سبب لاغرى می‌شود.
امام کاظم علیه‌السلام: کسى که مشورت کند، اگر کارش را درست انجام دهد، مردم او را بستایند و اگر به خطا رود، معذورش دارند.
امام کاظم علیه‌السلام: فقر وارد خانه‌ای نمی‌شود که در آن خانه نام محمد، احمد، على، حسن، حسین، جعفر، طالب، عبدالله یا فاطمه، از نام‌هاى زنان، باشد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث، احادیث امامان، احادیث شیعیان، حدیث از امام کاظم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.