دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دو دو تا، چهار تا!

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دو دو تا، چهار تا!

در کتاب دو دو تا، چهار تا! نوشته‌ی رحمت پوریزدی، قطره‌ای از دریای بی‌کران احادیث اخلاقی که چند ویژگی را می‌شمارند و نیز احادیث چندکلمه‌ای و مثل‌های شمارشی فارسی گردآوری شده‌اند.

در بخش اول از کتاب «الخصال» شیخ صدوق و در بخش دوم از کتاب «حکمت‌های کوتاه» (موسسه امام هادی) و در بخش سوم از کتاب «فوت کوزه‌گری» مصطفی رحماندوست بهره گرفته شده است. 

در بخشی از کتاب دو دو تا، چهار تا! می‌خوانیم:

زنی که دو بار شوهر کرد!

ام سلمه به پیامبر خدا (ص) گفت: پدر و مادرم فداى تو باد، زنى که دو بار شوهر کرده و آن‌ها از دنیا رفته‌اند و به بهشت داخل شده‌اند، این زن با کدام‌یک از آن‌ها خواهد بود؟ فرمود: اى‌ام سلمه: هرکدام که اخلاق نیکویى داشته باشد و با خانواده خود رفتار نیکویى داشته باشد. اى‌ام سلمه! کسى که اخلاق نیکو داشته باشد خیر دنیا و آخرت را برده است. 

اگر تا شنبه نمی‌میری من هم تا سه شنیه بیکارم

روزی خری پیر و ناتوان در بیابان افتاده بود. سگی گرسنه از راه رسید. وقتی خر را در حال مرگ دید، کنارش نشت تا خر بمیرد و او شکمی سیر از گوشت خر بخورد. خر سگ را دید و مقصودش را فهمید. پس از مدتی خر ناله‌کنان گفت: «برادر بیهوده انتظار می‌کشی، من تا شنبه نمی‌میریم!» 

سگ گفت: «عیبی ندارد، اگر تو تا شنبه نمی‌میری، من هم تا سه‌شنبه بی‌کارم!». 

وقتی کسی در رسیدن به هدفی اصرار و پافشاری داشته باشد، تأخیر در زمان رسیدن به هدف، او را سست نمی‌کند؛ بلکه با صبوری، منتظر می‌ماند و به مقصود می‌رسد.

کلمات کلیدی: احادیث امامان، حدیث از امامان، دانلود کتاب حدیث، احادیث شیعیان، احادیث، دانلود احادیث pdf، احادیث اخلاقی، دانلود احادیث، دانلود کتاب حدیث، ضرب المثل ها رایج در زبان فارسی، حدیث در مورد پیشگیری، ضرب المثل، ضرب المثل فارسی، ضرب المثل های قدیمی، داستان ضرب المثل های معروف، ضرب المثل های رایج فارسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.