دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نخلستان مثل

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نخلستان مثل

کتاب نخلستان مثل نوشته‌ی رحمت پوریزدی، گلبرگی از تمثیلات و تشبیهات اهل‌بیت گردآوری و توضیح داده شده است. به امید آنکه راه تفکر و تعقل برایتان هموار شود و مسیر سبز هدایت و سعادت را به‌سادگی طی کنید. 

در بخشی از کتاب نخلستان مثل می‌خوانیم:

امام علی (ع): مَثل دانشمند همچون درخت نخلی است که باید به انتظار بنشینی تا چیزی از آن بر تو فروافتد. 

بود هر کار بی استاد دشوار
نخست استاد باید آنگهی کار

اگر عالِم، خود سخنى گوید، پخته‌تر است ازآنچه در جواب سؤال تو گوید، مانند درخت میوه که اگر از آن، میوه خود فرود آید، پخته‌تر خواهد بود و اگر تو چینى، خام و پخته درهم است‌ و درراه تحصیل علم و دانش باید صبوری نمود و نباید عجولانه استاد خود را عوض کرد. 

امام باقر (ع): حریص بر دنیا همچون کرم ابریشم است که هر چه بیشتر بر اطراف خود تا ر می‌تند او را از بیرون آمدن بازمی‌دارد تا این‌که از غصه بمیرد. 

طمع را سه حرف بی نُقَط ایجاد کردند
نُقَط را شرم می‌آید که برگِرد طمع گرد         

برخی بنی‌بشرِ حریص گمان می‌کنند که تمام گره‌های دنیا با دندان‌تیز حرص به مال باز می‌شود. حال‌آنکه سخت در گِل مانده‌اند؛ چراکه هر چه بیشتر به دنبال آن باشند گره‌های زندگی بیشتر و محکم‌ترمی گردد و در این باتلاق بی‌پایان فرو می‌رود. پایانی برای این حریص نیست جز مرگ و تنهایی قبر. 

کلمات کلیدی: احادیث امامان، حدیث از امامان، دانلود کتاب حدیث، احادیث شیعیان، احادیث، دانلود احادیث pdf، احادیث اخلاقی، دانلود احادیث، دانلود کتاب حدیث، ضرب المثل ها رایج در زبان فارسی، حدیث در مورد پیشگیری، ضرب المثل، ضرب المثل فارسی، ضرب المثل های قدیمی، داستان ضرب المثل های معروف، ضرب المثل های رایج فارسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.