دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نازک کاری ساختمان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نازک کاری ساختمان

کتاب نازک کاری ساختمان از دروس پایه‌ی دهم رشته‌ی ساختمان فنی و حرفه‌ای است و به آموزش مصور مباحثی از قبیل: دیوارچینی، اجرای قوس، نصب چارچوب و اندود گچ و خاک، کاشی‌کاری می‌پردازد.

در بخشی از کتاب نازک کاری ساختمان می‌خوانیم:

پخش ملات که انجام شد آجرچینی شروع می‌شود. در صورتی که طول دیوار بیشتر از طول شمشه باشد، یک آجر در ابتدا و یک آجر در انتهای دیوار قرار داده می‌شود؛ سپس آن دو آجر را با ریسمانکار در امتداد یکدیگر تراز می‌کنیم. با توجه به اینکه در این حالت، طول شمشه کوتاه‌تر از طول دیوار است می‌توان با دو یا چند بار تراز کردن، کار را ادامه داد. بعد از تراز کردن، آجرها را ریسمان‌بندی می‌کنیم.

در ردیف اول ریسمانکار را به دو طریق می‌توانیم ببندیم؛ نخست این که ریسمان را دور یک آجر پیچیده روی آجر تراز شده قرار می‌دهیم و برای این که از جای خود حرکت نکند یک آجر به شکل وزنه روی آن می‌گذاریم. دوم این که می‌توانیم در امتداد طول دیوار، و با فاصله از آن، آجرهای ریسمان کشی را روی زمین قرار دهیم و ریسمانکار را در امتداد دیوار به دور این آجرها ببندیم. البته بستن به روش دوم برای این است که آجر اصلی دیوار از جای خود تکان نخورد؛ در این حالت، اجرای رج اول آجر کاری را شروع می‌کنیم.

آجری که روی دیوار در امتداد ریسمانکار قرار می‌دهیم نباید به ریسمانکار بچسبد. برای بستن ریسمان روی کار دقت شود که ریسمان به لبه افقی آجر، به گونه‌ای بسته شود که حدوداً دو میلی متر با آجر فاصله داشته باشد و این فاصله در تمام طول آجرچینی باید رعایت گردد.

کلمات کلیدی: پایه دهم فنی حرفه ای، ساختمان سازی، کتاب ساختمان سازی، معماری، آموزش معماری، رشته معماری، پایه ی دهم دوره ی دوم، شاخه فنی حرفه‌ای، ابزار نازک کاری ساختمان، مراحل نازک کاری ساختمان pdf، لیست نازک کاری ساختمان، کتاب های دهم فنی حرفه ای، کتاب های پایه دهم فنی حرفه ای، دانلود کتاب فنی و حرفه ای،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.