دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب عملیات آزمایشگاهی در صنایع شیمیایی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب عملیات آزمایشگاهی در صنایع شیمیایی

کتاب عملیات آزمایشگاهی در صنایع شیمیایی از دروس رشته‌ی صنایع شیمیایی پایه‌ی دهم فنی و حرفه‌ای است و به آموزش مباحثی از قبیل: به کارگیری مواد و وسایل آزمایشگاهی، محلول‌سازی، تعیین مشخصات مواد شیمیایی، تهیه‌ی فرآورده‌های شیمیایی در آزمایشگاه و خدمات ایمنی در آزمایشگاه شیمی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب عملیات آزمایشگاهی در صنایع شیمیایی می‌خوانیم:

آلاینده‌های شیمیایی: عوامل این گروه، عناصر و ترکیبات شیمیایی هستند. این عناصر و ترکیبات پس از ورود به بدن انسان و سایر موجودات زنده اختلالاتی را به وجود می‌آورند. هر موجود زنده به صورت طبیعی به عناصر و برخی ترکیبات شیمیایی نیازمند است، اما ورود بیش از حد آن‌ها آثار نامطلوبی بر جای می‌گذارد. 

به عنوان مثال، استنشاق هوا و بخارهای آلوده، در درجه‌ی اول سامانه تنفسی انسان را دچار اختلال می‌سازد، سپس آثار آن در سایر قسمت‌ها مشاهده می‌گردد. هوای آلوده همچنین می‌تواند حیات جانوران و به ویژه گیاهان را تهدید نماید، بنابراین کنترل آلاینده‌های هوا به خصوص در محیط‌های کار بسیار اهمیت دارد. 

آب‌های آلوده نیز به سهم خود می‌تواند حیات موجودات زنده و گیاهان محیط را تهدید کرده و تغییرات نامطلوبی در اکوسیستم ایجاد نماید، به همین دلیل آب آشامیدنی نیز باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.

کلمات کلیدی: شیمی، آموزش شیمی، آزمایش های شیمی، آموزش آزمایش های شیمی، صنایع شیمی، دانلود کتاب شیمی، تحلیل مواد شیمیائی، رشته شیمی، آزمایشگاه آنالیز مواد شیمیایی، کتاب درسی شیمی دهم، دانلود رایگان کتاب pdf، پایه ی دهم دوره ی دوم، پایه دهم فنی حرفه ای، کتاب های دهم فنی حرفه ای، کتاب های پایه دهم فنی حرفه ای، دانلود کتاب فنی و حرفه ای، شاخه فنی حرفه‌ای،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.