دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شناخت مواد و مصالح

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شناخت مواد و مصالح

کتاب شناخت مواد و مصالح نوشتۀ محسن سرتیپی پور، از دروس پایۀ دهم دوره‌ی دوم متوسطۀ رشتۀ نقشه‌کشی معماری است.

مواد و مصالح از ارکان اصلی معماری محسوب می‌شوند و معماری خوب، بدون شناخت و ارزیابی درست از مصالحی که پیش روی شما قرار دارند و باید در کنار یکدیگر به کار گرفته شوند، میسر نیست. هم چنین توجه به وضعیت فیزیکی و مکانیکی مصالح و تأثیرپذیری آن‌ها از نحوهٔ تهیه و فرآیند تولید اجتناب ناپذیر است. بنابراین شناخت خواص مصالح موضوعی کاملاً ضروری می‌باشد.

در بخشی از کتاب شناخت مواد و مصالح می‌خوانیم:

واکنش‌ها و ترکیبات شیمیایى ممکن است تأثیر مخربى بر مواد و مصالح ساختمانى به جاى گذارند. این واکنش‌ها در مواد مورد استفاده ى ساختمان، به صورت اکسیدها، اسیدها، بازها و نمک‌ها مشاهده مى شوند. نمودار کلى فوق، برخى از این واکنش‌ها را نشان مى دهد.

مصالح ساختمانى، برحسب نوع ترکیبات شیمیایى و وجود عواملى چون حرارت، رطوبت، گازها، اسیدها، بازها و نمک‌ها، موجب واکنش هایى متفاوت و تأثیرگذار مى شوند. بنابراین هنگام استفاده از مصالح و ترکیبات مختلف آن‌ها در کارگاه، باید به تأثیر این عوامل بر آن‌ها توجه داشت.

اسیدها، مانند کربنیک اسید که به مقدار کم در هواست، در مجاورت آب بر مصالح ساختمانى ممکن است در آب حل شوند و باعث «سنگ گچ» و «سنگ آهک» اثر مى گذارند. یا نمک‌ها مانند آسیب رساندن به مصالح ساختمانى شوند. از این رو باید اثر آن‌ها روى مصالح ساختمان آزمایش شود و هم چنین اسیدهاى آزادى که در آب دریا یا نم زمین باشند نیز باعث زنگ زدن و خوردگى فلزات مى شوند و ملات‌ها را هم خراب مى کنند.

کلمات کلیدی: pdf معماری پایه یازدهم، pdf معماری، ساختمان سازی، مصالح ساختمانی، لیست انواع مصالح ساختمانی، شناخت مصالح ساختمانی، نام انواع مصالح ساختمانی، تعریف مصالح ساختمانی، مصالح ساختمانی چیست، تحقیق مصالح ساختمانی، کاربرد مصالح ساختمانی، دانلود کتاب شناخت مواد و مصالح دهم معماری، دانلود کتاب مصالح ساختمانی، کتاب مواد و مصالح دهم معماری، کتاب های معماری پایه یازدهم، پایه دهم فنی حرفه ای، کتاب های دهم فنی حرفه ای، کتاب های پایه دهم فنی حرفه ای،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.