دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب احادیث رسول خدا صلی الله علیه و آله

کتاب احادیث حضرت محمد(ص) توسط عزیز باقریار به صورت 7 قسمت گردآوری شده است. محمد بن عبدالله بنیان‌گذار و پیامبر اسلام و به اعتقاد مسلمانان، آخرین پیامبر در سلسلهٔ پیامبران الهی و تحویل‌دهندهٔ کتاب قرآن و تجدیدکننده آیین اصلی و تحریف‌نشدهٔ یکتاپرستی است. او هم‌چنین به‌عنوان یک سیاست‌مدار، رئیس دولت، بازرگان، فیلسوف، خطیب، قانون‌گذار، اصلاح‌گر، فرمانده جنگی و برای مسلمانان و پیروان برخی مذاهب، مأمور تعلیم فرمان‌های خدا به شمار می‌رود.

حدیث، در اصطلاح مسلمانان به سخنان پیامبران گفته می‌شود. شیعیان به سخنان اهل‌بیت نیز حدیث می‌گویند. در اصطلاح دانشمندان علم حدیث، به کلامی که حاکی از کردار یا تقریر معصوم است، حدیث و گاه خبر یا روایت گفته می‌شود. شیعیان معتقدند که حدیث، به دلیل انتساب آن به معصوم و وحیانی بودن محتوای آن، حجت بوده و می‌تواند مبنای عمل قرار گیرد.

چندین حدیث از پیامبر اکرم(ص) به شرح زیر است:

پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: نگاه محبت‌آمیز فرزند به پدر و مادرش، عبادت است.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: دعاى پدر براى فرزندش، همانند دعاى پیامبر براى امتش است. دعاى مادر از موانع اجابت دعا، می‌گذرد.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: اگر خوبى کنید، به خودتان کرده‌اید و اگر بدى کنید بازهم به خود کرده‌اید.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: هر کس کودک گریان خود را راضى کند تا آرام شود، خداوند از بهشت آن‌قدر به او می‌دهد تا راضى شود.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: هر کس به مرد یا زن مؤمنى بهتان زند یا درباره او چیزى بگوید که از آن مبراه است خداوند متعال در روز رستاخیز وى را بر تهلی از آتش نگه می‌دارد تا این‌ که از آنچه درباره او گفته است خارج شود و آن را اثبات کند.
پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله: خداوند می‌فرماید: هرگاه بخواهم، خیر دنیا و آخرت را نصیب مسلمانى کنم، براى او قلبى خاشع، زبانى ذاکر و بدنى صبور در برابر بلا، قرار می‌دهم و به او زنى مؤمن می‌دهم که هرگاه به او نظر کند، شادش نماید و هرگاه غایب گردد، حافظ ناموس و مال او باشد.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب حدیث، حدیث از حضرت محمد، احادیث کوتاه پیامبر اکرم، احادیث پیامبران، احادیث پیامبر اکرم، احادیث حضرت محمد، احادیث پیامبر اسلام، احادیث رسول خدا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.