دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب علم مقدس

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب علم مقدس

کتاب علم مقدس نوشته‌ی سری سوآمی یوکتشوار گیری، در هر فصل با سوتراهایی آغاز می‌شود و سری یوکتشوار در ادامه به صورت انطباقی با کتب مقدس مسیحیان، تفاسیر خود را ارائه می‌دهد.

سری یوکتشوار گیری راهبی هندو و یوگی است که در 10 می‌سال 1855 در سرامپور هند دیده به جهان گشود. او که نام اصلی‌اش پریا نات کارار بود، بعد از آنکه به سنت رهبانیت درآمد، نام سری یوکتشوار گیری را برگزید. او استاد معنوی سوامی پاراماهانسا یوگاناندا و ساتیاناندا گیری از یوگی‌های معروف قرن بیستم می‌باشد که سیستم کریا یوگا را دنبال می‌کردند. سری یوکتشوار از شاگردان لاهیری ماهاسایا بود که در دوران معاصر سبک کریا یوگا را به جهانیان معرفی کرد. 

سری یوکتشوار از چهره‌های روشنفکر جامعه قرن نوزدهمی سرامپور هند بود و متخصص جیوتیش (ستاره شناسی هندی) نیز بود و براین اساس ستاره شناسی ودایی دوره‌های یوگایی را تفسیر دوباره بخشید. با توجه به ذهن روشن و دانش و بصیرتش، به استادی مورد احترام در تمام ناحیه کلکته بزرگ  تبدیل شد. 

همانطور که در کتاب زندگینامه یک یوگی که توسط پاراماهانسا یوگاناندا به رشته تحریر در آمده است، او همچنین بخاطر بینش صریح و تمارین دقیق با ماهیت سختگیرانه‌اش در حوزه معنوی شناخته می‌شود. همین روش‌های دقیق و سختگیرانه بود که سبب شد شاگردانش مانند سری سوامی پاراماهانسا یوگاناندا و سوامی ساتیاناندا گیری برای خدمات اجتماعی زیاد و شدید در آمریکا و هند آماده شوند و به شکل مطلوبی پیام وحدت بخش یوگا را به جهانیان برسانند.

در بخشی از کتاب علم مقدس می‌خوانیم:

چرا خدا قابل درک نیست. بشر بوسیله ابزار شناخت حسی- صدا، لامسه، دیدن، چشایی، و بوئیدن ارکان عنصری این جهان قابل رویت - که تنها مایملک اویند، باوری همیشگی به دست می‌آورد و به طور شهودی به وجود ماده اعتقاد پیدا می‌کند. از این رو انسان خود را با این جسم مادی که از عناصر فوق الذکر تشکیل شده هویت می‌بخشد، وی تنها قادر به درک با همین ارگان‌های ناکاملش، تنها دارائی هایش است و قادر به در ک جوهری که این ارگان‌ها و خصوصیات بدان متعلق اند، نیست. پدر ابدی، خدا، تنها وجود و هستی و فروهر در این کائنات است، بنابراین برای بشر متعلق به این جهان مادی قابل درک نیست، مگر اینکه انسان، با تعالی خودش به ورای این خلقت تاریک یا مایا، الهی شود.

کلمات کلیدی: سوترا، سوترا بودا، سوترا چیست، یوگاناندا، کتاب های یوگاناندا، pdf یوگاناندا، دانلود کتاب های یوگاناندا، کتاب یوگاناندا رایگان، کتابهای یوگاناندا دانلود، دانلود رایگان کتاب علم مقدس، دانلود پی دی اف کتاب علم مقدس، دانلود کتاب علم مقدس رایگان، دانلود pdf کتاب علم مقدس، دانلود کتاب علم مقدس pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.