دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اشراقات ربانی در شناخت انسان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اشراقات ربانی در شناخت انسان

کتاب اشراقات ربانی در شناخت انسان نوشته‌ی عباس کلهر، در مورد معرفت نفس و مسائل مربوط به آن صحبت می‌کند. نام این کتاب از شریفه و اشرقت الارض بنور رب‌ها اخذ شده است.

منظور از اشراقات ربانی، نورفشانی خدای مربَّی و تربیت او مر نفس راست. بنای بیان این کتاب بر اختصار و ایجاز است از این رو بر خوانندگان محترم است که از تدقیق و تفکر دریغ نکنند چون این مسائل در جهت خودشناسی است از این رو شایسته است تدبر در خور شود. مطالب این کتاب از جمله راه‌هایی است برای درخود فرو رفتن. کتاب‌های معرفت نفس بهانه‌ای بیش نیستند عمده مطلب تدبر و تعمق و دقت اشخاص است که هر کس به قدر خویش و دقت خود می‌تواند طرفی ببندد.

در بخشی از کتاب اشراقات ربانی در شناخت انسان می‌خوانیم:

خدای عالم انسان را از خاک آفرید و برای رشدش روح نباتی به او داد و برای انجام افعال و حرکت روح حیوانی به او داد و برای زندگی صرفا در دنیا این دو روح کافی است.

روح نباتی و حیوانی کافی است که در دنیا زندگی کرد اما خدا اراده فرمود انسان را خلیفه خود کند در روی زمین.

معارف آسمانی را در او متجلی کرد از این رو او را مزین به روح انسانی کرد. روح انسانی به اعتبار قوه بودن و روح الهی به اعتبار فعلیتش.

کلمات کلیدی: شناخت انسان، کتاب شناخت نفس، موارد شناخت روح انسان، ابزار شناخت روح انسان چیست، عالی ترین مرتبه شناخت چیست، منابع شناخت انسان چیست، منابع و ابزار شناخت، نفس چیست، معرفت نفس، شناخت روح، عرفان نظری و عملی، انسان شناسی، شناخت نفس، تعریف عقل، عرفان، فلسفه اسلامی، ابزار و منابع معرفت و شناخت، ابزار معرفت چیست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.