دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب چهل قاعده عشق شمس تبریزی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب چهل قاعده عشق شمس تبریزی

کتاب چهل قاعده عشق شمس تبریزی تألیف کتایون مهدی نژاد نوری، برگرفته از کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک نویسنده معروف ترک است.

ملت عشق رمانی به قلم “الیف شافاک” نویسنده ترک تبار است که در سال 1389 (2010 میلادی) به صورت همزمان به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۵۰۰ بار (۵۵٠،٠٠٠ نسخه) در ترکیه تجدید چاپ شده و توانسته رکورد پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه را نیز به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب ایران را کسب کرده است. 

در کتاب «ملت عشق»، 40 قاعده شمس تبریزی آمده است. در سراسر این کتاب، شمس در موقعیت‌هایی خاص هر بار یک قاعده را بیان می‌کند که بسیار خواندنی است. کلام شمس در چهل قاعده عشق بسیار زیبا و نافذ است و از اقرار و درشت‌گویی دوری می‌کند. سادگی کلامش در ظاهر، پیچیدگی‌های درونی بی‌نظیری دارد. به همین دلیل شما را وادار به اندیشیدن می‌کند، اما فهم کلامش کار عقل نیست، راه دل می‌خواهد. 

نام فارسی کتاب از بیتی از داستان «موسی و شبان» در مثنوی معنوی گرفته شده است:

ملت عشق از همه دین‌ها جداست
عاشقان را ملت و مذهب خداست

که در آن «ملت» در معنای قدیمی‌اش یعنی «دین» یا «مذهب» به کار رفته است. 

«خداوند انعکاس مستقیم آن چیزی است که ما خودمان را می‌بینیم؛ ما چیزها را همانطور که هستند نمی‌بینیم، ما آن‌ها را همانطور که هستیم می‌بینیم. اگر خدا به طور عمده ترس و گناه را به ذهن می‌آورد، به این معنی است که ترس و گناه بیش از حد درون ما وجود دارد. اگر خدا را پر از عشق و محبت می‌بینیم، ما نیز چنین هستیم».

کلمات کلیدی: کتاب چهل قاعده عشق شمس تبریزی (نسخه فارسی)، دانلود رایگان پی دی اف چهل قاعده شمس تبریزی، چهل قاعده ی شمس pdf، دانلود رایگان چهل قاعده شمس تبریزی، دانلود رایگان کتاب چهل قاعده شمس تبریزی، دانلود پی دی اف چهل قاعده شمس تبریزی، چهل قاعده شمس پی دی اف، عکس نوشته چهل قاعده شمس تبریزی، دانلود چهل قاعده شمس تبریزی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.