دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اندیشه‌هاى زندگى ساز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اندیشه‌هاى زندگى ساز

کتاب اندیشه‌هاى زندگى ساز نوشته‌ی مایکل نینان و ویندی درایدن به شما یاد می‌دهد که چگونه بر خشم خود غلبه کنید و با کنار گذاشتن افکار و اندیشه‌های منفی مسیر موفقیت خود را بسازید.

اگر از آن دسته افرادى هستید که بدون تلاش کافى قصد دارید به تغییرات اساسى برسید، این کتاب به دردتان نمى‌خورد! به یاد داشته باشید که صرفاً مطالعه‌ی یک کتاب شما را دگرگون نمی‌کند، بلکه این موضوع به میزان تلاش روزانه‌ی شما در پیروى از رهنمودهاى آن کتاب وابسته است.

در بخشی از کتاب اندیشه‌هاى زندگى ساز می‌خوانیم:

مردم بعضى وقت‌ها ممکن است حرف هایى بزنند و یا کارهایى بکنند که غرور شما جریحه‌دار شود و شما هم در مقابل، هر چه از دهنتان درمى‌آید بگویید. این عمل، در واقع واکنش عصبى شما براى دفاع از شخصیت‌تان نامیده شده است. مثلاً فرض کنید که شما همیشه به خاطر اینکه در موعد مقرر کارهایتان را انجام مى‌دهید، به خود مى‌بالید؛ ولى یک بار که نزدیک است وقت بگذرد، یکى از همکارانتان سرزده از راه مى‌رسد و نچ نچ کنان مى‌گوید: «واى!واى! گزارشت سروقت تمام نمى‌شود. خدا به خیر کند.» شمابا عصبانیت جواب مى‌دهید: «خفه شو!» دوست شما چه عمدا و چه سهوا، در انظار عمومى چیزى را درباره‌ى شما فاش کرده است که به عقیده‌ى شما نشانگر «ضعف» است (یعنى ناتوانى در انجام کارى در موعد مقرر)، شما با پرخاشگرى و جدل با همکارتان مى‌توانید از ارزیابى خود طفره بروید. (مثلاً: «من چون نتوانستم کارم را در مهلت مقرر تمام کنم، پس آدم ضعیف و ناموفقى هستم. حالا تمام افراد اداره متوجه مى‌شوند که چطور آدمى هستم.»)

اولین سوالى که مطرح مى‌شود این است که اگر انجام ندادن کارها را در موعد مقرر «ضعف» تلقى نمى‌کردید و در نتیجه، خود را ضعیف و ناموفق نمى‌دانستید، آیا باز هم از دست همکارتان عصبانى مى‌شدید؟ مربوط کردن رفتار خود با تمامیت وجودتان یک نگرش و طرز فکر اشتباه است که از طرز فکر انحرافى «مشت، نمونه‌ى خروار است» سرچشمه مى‌گیرد. رفتار شما هرگز نمى‌تواند معرف کل وجود شما باشد. شما با پى بردن به این طرز فکر اشتباه و انحرافى، مى‌توانید بدون محکوم کردن خود، به تمام نشدن کار در موعد مقرر، و اینکه چرا چنین شد و چگونه مى‌توان گزارش را سریع و خوب تمام کرد، فکر کنید (توجه داشته باشید که اگر گزارش نامرتبى تهیه کنید که با عجله نوشته شده باشد، تصور شما از خودتان مبنى بر «ضعیف و ناموفق» بودن، به احتمال قریب به یقین تقویت مى‌شود. ) اگر برخى از همکاران شما واقعا فکر مى‌کنند که شما به خاطر اینکه نتواسته‌اید به موقع، کارى را که درست مى‌دانید انجام دهید، پس آدم ضعیف و ناموفقى هستید، به خودتان خاطر نشان کنید که آن‌ها هم دچار اشتباهِ شناختىِ «مشت نمونه‌ى خروار» شده‌اند و اگر «ضعفى» از آن‌ها سرزند، این طرز فکر بیشتر از همه به شما کمک خواهد کرد. (از قضا، امروزه مدیریت هم ترجیح مى‌دهد به جاى «ضعف‌ها» از «امکان توسعه» سخن بگوید.)

کلمات کلیدی: راه و رسم زندگی، شناخت درمانی، روانشناسی بالینی، رفتار درمانی، مدیریت زمان، تغییر عادت، تغییر احساسات، تغییر افکار، تغییر اندیشه، رسیدن به موفقیت، موفقیت در زندگی، موفقیت شخصی، موفقیت شغلی، رسیدن به خواسته ها، راه رسیدن به خواسته ها، غلبه بر مشکلات، غلبه بر اهمال کاری، مهار احساسات، کتاب زندگی خردمندانه، رویکرد شناختی رفتاری، میکائیل نینان، Michael Neenan، Windy Dryden، Life coaching، a cognitive behavioural approach، کتاب اندیشه های زندگی ساز مهار احساسات، میکاییل نینان،

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.