دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب توحید چیست؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب توحید چیست؟

کتاب توحید چیست؟ تألیف آکادمی مجازی باور مثبت، به اثبات توحید می‌پردازد و آگاهی‌های نابی در این زمینه به شما می‌دهد.

برای روشن شدن این سوال که توحید چیست آکادمی مجازی باور مثبت تحقیقات بسیاری را طی شش سال انجام داده و نتیجه این تحقیقات را در این کتاب جمع‌بندی کرده است.

در این کتاب ابتدا درباره واژه توحید توضیحاتی داده شده؛ توحید مصدر باب تفعیل، از ریشهٔ وَحَدَ به معنای واحد و یگانه دانستن خدا است، گرچه توحید گاهی به معنای یگانه بودن خدا نیز به کار می‌رود، لکن اصل معنای توحید، یگانه دانستن خدا است که این فعل انسان است، توحید یعنی ما خدا را یگانه می‌دانیم.

توحید بنیادی‌ترین اصل اعتقادی در اسلام، به معنای یکتا و بی‌مانند دانستن خدا و همچنین بی‌شریک بودن او در خلق جهان هستی است نخستین جملات محمد (ص) در آغاز دعوت مردم به اسلام، حاوی شهادت بر یکتایی خدا و دوری از شرک بوده است. توحید همچنین در قرآن نقل شده مورد توجه قرار گرفته و سورهٔ توحید در همین موضوع است.

اگر انسان در مقابل هر موجودی غیر از او کرنش و پرستش کند خودش را پست کرده و پایین آورده است. جز ذات مقدس او هیچ ذاتی اله نیست. اله یعنی معبود به حق، معبود به حق یعنی شایسته پرستش، موجودی که حق معبودیت دارد، شایستگی معبودیت را دارد.

واژه‌هایی که بیشتر از دیگر واژه‌ها بر یگانگی خداوند دلالت می‌کنند نه یگانه دانستن، واژهٔ واحد و احد است؛ نمی‌گوییم صفت خدا توحید است، می‌گوییم صفت خدا واحد است یا صفت خدا احد است در قرآن اینطور آمده است توحید در فرهنگ اسلامی در برابر شرک دانسته شده و متکلمان مسلمان، مراتبی برای آن برشمرده‌اند، این مراتب عبارتند از:

توحید ذاتی به معنای اعتقاد به یگانگی ذات خدا. 
توحید صفاتی به معنای یکی بودن ذات الهی با صفات او. 
توحید افعالی به معنای آنکه خدا نیازی به کمک و یاور ندارد. 
توحید تشریعی به معنای قانون گذاری در جهان هستی؛ خداوند بنا نهاده است. 
توحید عبادی به معنای آنکه جز خدا کسی سزاوار پرستش نیست.

کلمات کلیدی: علوم قرآنی، توحید، یکتا پرستی، خدا پرستی چیست، بررسی و شناخت یکتا پرستی، توحید در قرآن، خداشناسی، آرامش در زندگی، خدا در زندگی انسان، تاثیر خدا در زندگی، دوستی با خدا، شناخت پروردگار، کتاب توحید و یکتاپرستی، شناخت دین اسلام،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.