دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نمونه قراردادهای پیمانکاری صنعت ساختمان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نمونه قراردادهای پیمانکاری صنعت ساختمان

دانیال غلامرضائی در کتاب نمونه قراردادهای پیمانکاری صنعت ساختمان، مجموعه‌ای از قرارداد‌های متعارف در زمینه صنعت ساختمان (ابنیه) را که طی سال‌های کاری گذشته توسط او یا همکاران برجسته و مهندسین مجرب تهیه شده و با توجه به نظر واحد حقوقی کارفرمایان اصلاح شده، گردآوری نموده است.

نظر به اینکه دانیال غلامرضائی دانش آموخته رشته عمران است، تصحیح حقوقی موتون قراردادها توسط همکاران واحد حقوقی انجام پذیرفته است.

اولین گام در اجرای هر تصمیم و هر رابطه کاری - اجتماعی عقد قرارداد (پیمان) بین طرفین می‌باشد. خواه این این پیمان قراردادی نانوشته و شفاهی و حتی ناگفته باشد یا مکتوبی چند صفحه‌ای و مفصل. 

با توجه به اینکه تمامی تعهدات حقوقی طرفین پیمان با توجه به قرارداد منعقده فیمابین ایشان شکل می‌گیرد و هر گونه پیگیری در ادامه رابطه مستقیم با پیمان اولیه دارد اهمیت تنظیم و تهیه صحیح متن قرارداد بر کسی پوشیده نیست. 

در زمینه احداث بنا و امور ساختمانی نظر به اینکه ملاحضات فنی علاوه بر ملاحضات قانونی وجود دارند بسیار مهم است که کلیه پیمانکاران، مهندسین و به خصوص کارفرمایان محترم آشنائی کافی در زمینه نحوه تهیه قرارداد و آثار حقوقی - فنی آن داشته باشند. هر چند استفاده از وکلا و مهندسین مجرب به صورت یک تیم کاری در پروژه‌های ساختمانی بهترین راهکار است امّا به واسطه هزینه قابل توجه چنین اقدامی اجرای آن برای عموم پیمانکاران و کارفرمایان مقدور نیست. 

هرچند بسیار بدیهی است که در هر پروژه بنا بر نیاز آن پروژه و به اقتضای زمان و مکان و شرایط اجرا نیاز به قراردادی اختصاصی برای آن کار محسوس است و تهیه  و تنظیم متنی در خور موضوع الزامیست امّا پیش مطالعه نمونه قراردادهای آماده پیش از تهیه متن اصلی بسیار مفید است و یادآور بسیاری از نکات ریز فنی - حقوقی از قلم افتاده شما خواهد بود. 

بنابراین توصیه اکید نگارنده به عنوان مهندسی که سال‌ها در کارگاه‌های مختلف مسئولیت مدیریت پروژه و تنظیم قراردادها را بر عهده داشته به شما مخاطب عزیز این است که پیش از تهیه هر قرارداد و ارائه آن جهت امضاء مراحل ذیل را لحاظ فرمائید:

1) مطالعه شرایط عمومی پیمان (پیوست کتاب)
2) مطالعه نمونه قرارداد با موضوعیت مورد نظر شما و درک جزئیات فنی - حقوقی
3) تهیه متن اولیه قرارداد و مرور و مقایسه با مطالب نمونه قرارداد آماده
4) در صورت امکان مشاوره و نظر خواهی با یک کارشناس خبره

کلمات کلیدی: قالب قراردادهای پیمانکاری، انواع قراردادهای پیمانکاری pdf، قرارداد پیمانکاری چیست، پیمانکار ساختمان، پیمانکاری ساختمان چیست، قرارداد پیمانکاری ساختمان صفر تا صد،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.