دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اسلام و مبانی مدیریت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اسلام و مبانی مدیریت

کتاب اسلام و مبانی مدیریت به قلم مرتضی رضوی به تحریر در آمده است.

در اسلام چیزی یا عنوانی و سمتی به نام «ریاست» نداریم. هدف از ریاست، شأن، شوکت و برتری‌جوئی فردی شخص است. چنین حالتی انگیزش صرفاً غریزی دارد و حاکی از عصیان روح غریزه بر روح فطرت است و از اقتضاهای «نفس امّاره» است، نه انگیزش فطری دارد و نه از اقتضاهای روح فطرت یعنی «نفس لواّمه» است. هدف از مدیریت؛ ادارۀ یک جمع است. 

مدیریت از علوم انسانی است، پس اولین مسئله که دربارۀ آن مطرح می‌شود این است: انسان چیست؟

از دیدگاه دست اندرکاران علوم انسانی غربی، انسان حیوان برتر است. 

یونانیان باستان در این تعریف امروزی بی تأثیر نبوده‌اند که می‌گفتند: انسان حیوان ناطق است و هرگز روشن نکردند که چرا انسان «ناطق» است؟ چه چیزی در درون انسان هست که او را ناطق کرده است؟ و غربیان مدرن نیز هرگز توضیح نمی‌دهند که انسان چرا «برتر» است؟ با این که تحلیل گر، کاوشکار، و تحقیق گرا هستند، در این مسئله در برابر طبیعت، متعبدانه برخورد کردند و می‌کنند که: آری می‌بینیم که انسان برتر است و این واضح است. 

اما اگر بنا بود به این گونه واضحات بسنده شود، باید هیچ کاری دربارۀ علوم تجربی و انسانی، نمی‌شد و چیزی به نام علم کلاً مصداق کوشش برای «توضیح واضحات» تلقی می‌گشت و انسان عاقل خود را از هر علمی بی نیاز می‌دانست. 

مکتب قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) می‌گوید: انسان حیوان نیست؛ همان قدر که میان حیات باکتریائی با حیات گیاهی فرق است و نیز به همان مقدار که میان حیات گیاهی با حیات حیوانی فرق هست، میان حیات انسانی با حیات حیوانی فرق هست.

کلمات کلیدی: اصول مدیریت، اسلام شناسی، کتاب های مدیریت و رهبری، مدیریت اسلامی، مدیریت، مدیریت در اسلام، اسلام، رهبری و مدیریت در اسلام، دانلود کتاب مدیریت، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.