دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ایمان و چالش های معاصر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ایمان و چالش های معاصر

گفتمان ایمان همانند مفاهیمی چون امید و عشق، همیشه برای آدمیان شیرین و جذاب بوده است؛ زیرا این گونه مفاهیم با گوهر انسان متحد بوده و ساحت وجودی او را تحول می بخشد. مسئله ی چیستی ایمان و چالش های آن، هم در دوران معاصر از مهمترین مباحث کلامی و فلسفی است و هم در روزگار گذشته از بارزترین موضوع های پژوهشی به شمار رفته است. به گونه ای که تعاریف گوناگون آن منشأ تحولات سیاسی و اجتماعی در عصر علوی و اموی و عباسی گردید. طایفه مرجئه و خوارج از گروههای جریانساز آن روزگارند که با تفاسیر مختلف از عنصر ایمان، نهضت سیاسی و فرهنگی خود را دنبال کردند.

در این نوشتار به قرائت جدیدی از ایمان پرداخته شده که خداوند از طریق وحی، بر انسان تجلّی نمی کند بلکه او مستقیم با انسان مواجهه می یابد. مطابق این قرائت، ایمان نوعی سرسپردگی و تعهد به خدا است. این معنای از ایمان که با توکل و اطمینان همراه است از نوع نگاه به دین در جهان غرب نشأت گرفته است دینی که با مجموعه گزاره های معرفتی سر و کار ندارند و یک حقیقتی فراتر از معرفت است. این تلقی از دین در میان مسیحیان معاصر رواج پیدا کرد و روشنفکران معاصر جهان اسلام را همانند گذشته متأثر ساخته است.

این نوشتار که محصول تلاش پژوهشگر ارجمند جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد تقی فعالی است ناظر به اینگونه مباحث روشنفکری است که تقدیم خوانندگان عزیز می گردد.

کلمات کلیدی: مساله ایمان، اسلام، اسلام شناسی، فلسفه، دین اسلام، دیدگاه مسیحیت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.