دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اسلام شناسی - جلد اول

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اسلام شناسی - جلد اول

کتاب اسلام شناسی - جلد اول نوشته‌ی علی شریعتی، با طرح کلی و اساسی مکتب بر پایه‌ی جهان‌بینی آغاز می‌شود و در ادامه با بیان و شرح شعب جهان‌بینی مکتب یعنی فلسفه تاریخ، جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی و در ضمن مقایسه مکاتب دیگر نتیجه‌ی نهایی ارایه مکتب را فراهم آمدن ایدیولوژی‌ای می‌داند که جامعه آرمانی مولود آن است.

بخش عمده کتاب را تشریح نقش جهان بینی توحیدی اسلام در برابر تثلیث و چندگانگی در سایر مذاهب و آثار و مآثر آن تشکیل می‌دهد. شریعتی در این کتاب انسان آرمانی را بر پایه باور و اعتقاد به توحید (به معنای مقهور بودن در برابر اراده و مشیت الهی و جهت یابی وی به سمت آرمان هستی) مولود همان جامعه آرمانی می‌داند که اسلام (به عنوان مکتب) درصدد تهیت آن است. ایده‌ای مطلق که بر پایه سنت و کتاب اسلام فلاح و رستگاری دنیا و آخرت نوع بشر را فراهم می‌آورد. در این کتاب نقدهای اساسی به مکتب‌هایی چون مارکسیسم، ماتریالیسم و ایدئالیسم وارد شده است.

کلمات کلیدی: اسلام شناسی، دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، دانلود کتاب مذهبی، دانلود کتاب اسلام شناسی شریعتی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، نقد مارکسیسم، دانلود جلد اول کتاب اسلام شناسی، دانلود مجموعه آثار شریعتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.