دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب گلبانگ عشق

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب گلبانگ عشق

کتاب گلبانگ عشق به قلم محمد شهریاری مجموعه‌ای است شامل سروده‌ها، دل‌نوشته‌ها، دست‌نوشته‌ها و نوشتارهایی که متأثر از کلام گوهربار مولانا و سایر عرفا به رشته‌ی تحریر درآمده است.

در بخشی از کتاب گلبانگ عشق می‌خوانیم:

مولانا داوری‌های ناآگاهانه را عامل گمراهی انسان می‌داند و می‌فرماید بعضی با تصورهای ساده‌ انگارانه، انبیا و اولیا و انسان‌های برجسته را همچون خود می‌پندارند که آنان نیز بشری چون ما هستند. اینان به‌دلیل کوربینی از تشخیص و تمیز تفاوت‌های میان خود و این بزرگان عاجزند.

جمله عالم زین سبب گمراه شد
کم کسى زابدال حق آگاه شد
همسرى با انبیا برداشتند
اولیا را همچو خود پنداشتند
گفته اینک ما بشر ایشان بشر
ما و ایشان بسته‌ى خوابیم و خور
این ندانستند ایشان از عمى
هست فرقى درمیان بى‌منتها

در واقع، مقام انسان می‌تواند بر طیفی گسترده از پست‌ترین موضع (موضع دیو و دد) تا برترین مقام (جایگاه‌های برتر از فرشته) تغییرکند. یکی از آن‌چه می‌خورد و می‌آشامد و دریافت می‌کند تنها نیش می‌آفریند و بدان مردمان می‌آزارد و دیگری نوش‌آفرین و دوست‌دار خلق می‌شود. یکی عامل زندگی و حیات می‌شود و دیگری مسبب هلاک. یکی از پلیدی‌ها گل آگاهی می‌پروراند و دیگری آلوده‌ساز محیط می‌شود. یکی ذهنش دشت سبزی می‌شود که گل‌های تازه و رنگارنگ نیک‌اندیشی بر آن می‌نشیند و دیگری شوره‌زاری است که جز خس بداندیشی و بدسگالی از آن بر نمی‌آید. به فرموده‌ی شیخ اجل سعدی:

باران که در لطافت طبعش خلاف نیست
در باغ لاله روید و در شوره‌زار خس

کلمات کلیدی: دلنوشته، سروده، شعر، شعر مولانا، شعر عارفانه، شعر عاشقانه، شعر زیبا، دانلود کتاب شعر، مجموعه اشعار، گلچین اشعار مولانا، شعر مولانا درباره تنهایی، شعر مولانا در مورد عشق، اشعار مولانا در مورد خدا، اشعار مولانا درباره انسان، اشعار مولانا در مورد زندگی، اشعار عاشقانه مولانا pdf، اشعار مولانا pdf، سروده ها، دل‌نوشته ها، دست‌نوشته ها، دلنوشته های زیبا و کوتاه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.