دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اسناد و منابع ادیان و مکاتب در ترازوی نقد اجمالی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اسناد و منابع ادیان و مکاتب در ترازوی نقد اجمالی

کتاب اسناد و منابع ادیان و مکاتب در ترازوی نقد اجمالی نوشته‌ی سینا صابری، با مراجعه به آنچه که در تاریخ ثبت و ضبط گردیده و در اسناد تاریخی و باستانی موجود است، نشان می‌دهد که بسیاری از آنچه منتسب به برخی از ادیان و مکاتب می‌باشد، فاقد سند تاریخی و مستحکمی است که در مجامع علمی و یا اجتماعی قابل پذیرش باشد.

ادیان و مکاتب موجود در جهان، همواره خود را به مدرک و منبعی منتسب کرده تا صحت تفکرات و اعمال خود را با آن مورد سنجش قرار دهند و آنچه که امروزه در سطح وسیعی به تبلیغ آن پرداخته می شود ارائه‌ی مطالبی است که حامیان آن‌ها خواهند گفت در فلان منبع یا سند وجود دارد.

در بخشی از کتاب اسناد و منابع ادیان و مکاتب در ترازوی نقد اجمالی می‌خوانیم:

متون مورد نظر دین مسیحیان را در بخش دوم از کتاب مقدس یعنی «عهد جدید» می‌توان مشاهده نمود. برخلاف عهد عتیق که مورد تأیید مسیحیت و یهودیت می‌باشد این بخش (عهد جدید) تنها مورد نظر مسیحیان می‌باشد و مشتمل بر 27 کتاب و رساله است که ظاهراً توسط نه و یا هشت نفر به نگارش درآمده. پنج بخش بسیار مهم از این مجموعه عبارتند از چهار انجیل مرقس، متی، الوقا و یوحنا و بخش اعمال رسولان.

اما نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که نگارنده‌های این چهار انجیل، مرقس، متی، لوقا و یوحنا می‌باشند حال اینکه در متن یونانی انجیل‌ها کلمه‌ای همراه انجیل وجود دارد به نام کاتا kata که به معنای منسوب بودن و واژگان از این دست می‌باشد که ترجمه‌ی آن می‌شود: «انجیل منسوب به متی یا انجیل به قول متی».

کلمات کلیدی: آشنایی با ادیان، دین شناسی، دین های الهی، انواع دین، دین، ادیان، نام دین های جهان، دین اسلام، مسیحیت، دین مسیحی، بودایی، بهایی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.