دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای جامع حمل، جابه‌جایی، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور‌ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای جامع حمل، جابه‌جایی، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور‌ها

کتاب راهنمای جامع حمل، جابه‌جایی، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور‌ها به قلم مهرداد مظفر نجفی، سید محمد مجرد و محمد رحیمیان عقدا به بررسی و معرفی نکاتی اعم از سیستم سوخت، سیستم استارت الکتریکی، یدک‌کشی و صداگیر‌های آکوستیک می‌پردازد.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع حمل، جابه‌جایی، نصب و راه‌اندازی دیزل ژنراتور‌ها می‌خوانیم:

پاک‌سازی آب (Water Treatment)

سیستم خنک‌کاری موتور ممکن است دچار زنگ زدگی، خوردگی و کاویتاسیون شود. برای به حداقل رساندن شدت این آسیب‌ها، می‌توان یک مکمل ضد خورندگی اضافه کرد تا به طور کامل آب خنک کن را تمیز و زلال کند. برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب خنک کن در هوای سرد، محلول ضد‌یخ مورد نیاز است. مایع خنک کن موتور آب خنک کن باید تمیز و عاری از هر نوع مواد شیمیایی خورنده از قبیل کلریدها، سولفات‌ها و اسیدها باشد و با میزان pH در دامنه ۸/۵ الی ۱۰/۵، اندکی قلیایی نگه داشته شود. به طور کلی، هر آبی که برای آشامیدن مناسب باشد می‌تواند با پاک‌سازی به شرح زیر به کار رود.

حفاظت در برابر پوسیدگی

به منظور جلوگیری از جرم‌گرفتگی، زنگ‌زدگی و پوسیدگی و خوردگی کلی، افزودن مکمل به خنک کن (کامینز DCA4 یا معادل) مورد نیاز است. استفاده از ضدیخ نیز توصیه می‌گردد زیرا غلظت DCA4 وابسته به وجود ضد‌یخ می‌باشد. ضدیخ با DCA4 واکنش می‌دهد تا باعث افزایش حفاظت در برابر پوسیدگی و کاویتاسیون گردد.

اقداماتی برای پاک‌سازی مایع خنک کن

۱. مقدار معینی آب را به محفظه‌ی اختلاط اضافه و در میزان مشخصی DCA که در جدول 6.3 ذکر شد حل کنید. میزان DCA ٪۴ از ظرفیت کل مایع خنک کن می‌باشد.

۲. مقدار معینی ضد‌یخ را به آب اضافه و به خوبی مخلوط کنید.

۳. سیستم خنک‌کاری را با مایع خنک کن شارژ کنید. حفاظت در آب و هوای سرد جایی که احتمال یخ‌زدگی باشد، باید به مایع خنک‌کن ضدیخ اضافه شود تا از آسیب‌دیدگی موتور به دلیل یخ‌زدگی مایع خنک‌کن جلوگیری شود. از آنجایی‌که غلظت DCA4 وابسته به وجود ضد یخ می‌باشد، ترکیب ۵۰٪ آب ۵۰٪ ضدیخ توصیه می‌شود. اگر به مایع خنک‌کن ضدیخ اضافه نشده، غلظت DCA4 باید افزایش یابد. در این حالت ضد‌یخی با سیلیکات پایین توصیه می‌شود.

کلمات کلیدی: اجزای دیزل ژنراتور، ژنراتور، انواع ژنراتور، ژنراتور چیست، تعریف ژنراتور، Diesel generator، انواع ژنراتور، ژنراتور چیست pdf، ژنراتور pdf، دانلود جزوه دیزل ژنراتور، جزوه اموزش دیزل ژنراتور، دیزل ژنراتور‌ها، دیزل ژنراتور‌ها چیست، عیب یابی دیزل ژنراتور+pdf، دوره آموزش دیزل ژنراتور،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.