دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مبانی مقدماتی طراحی خطوط انتقال انرژی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مبانی مقدماتی طراحی خطوط انتقال انرژی

کتاب مبانی مقدماتی طراحی خطوط انتقال انرژی نوشته‌ی مسعود یوسفیان، شامل فصل‌های: مقدمه‌ای بر طراحی خطوط انتقال انرژی، مبانی مقدماتی مسیریابی، محاسبات الکتریکی، محاسبات مکانیکی، خطوط انتقال HVDC، خطوط انتقال کمپکت و لزوم استفاده از خط گرم است.

در بخشی از کتاب مبانی مقدماتی طراحی خطوط انتقال انرژی می‌خوانیم:

باید در نظر داشت که خط انتقال انرژی علاوه بر مشخصات الکتریکی دلخواه باید از لحاظ مکانیکی هم قابل اطمینان باشد. زیرا در این صورت با هر تغییر وضعیت جوی باید منتظر خرابی و از کار افتادن خط باشیم در موقع طرح یک خط انتقال باید تمامی عوامل را در نظر بگیریم چنانچه خط را از نظر مکانیکی ضعیف طرح کنیم از لحاظ اقتصادی ارزان تمام می شود ولی اگر شرایط جوی پیش‌بینی نشده‌ای وجود داشته باشد خط دچار خرابی می شود.

در صورتی که خط را خیلی قوی طرح کنیم قابلیت اطمینان آن زیاد می شود ولی در مقابل خیلی گران شده و از صرفه خارج می‌شود محاسبات مکانیکی به ما کمک می‌کند که با توجه به نیروهای ناشی از بارگذاری ها مقدار کشش سیم را کنترل کنیم زیرا اگر کشش زیاد شود باعث نقص مکانیکی و نهایتاً پارگی سیم می‌شود.

کلمات کلیدی: برق قدرت، طراحی دکلهای انتقال برق، طراحی خطوط توزیع برق، شبکه توزیع برق pdf، انواع دکل های برق+pdf، دانلود کتاب شبکه های توزیع برق، برق pdf، کتابهای تخصصی برق، دکل برق، انتقال انرژی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.