دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دایره المعارف قرآنی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دایره المعارف قرآنی

کتاب دایره المعارف قرآنی اثری پیرامون موضوعات قرآنی است که باعث آشنایی و انس و الفت بیشتر با این هدیه‌ی آسمانی می‌شود.

شروع انحطاط ملت اسلام پس از فاصله گرفتن آن‌ها از عمل به دستورات قرآن مجید بود. کتابى که جامع‌ترین و بهترین دستورات را براى زندگى مردم آورد و مهم‌ترین سنگر براى محفوظ ماندن آنان از گناه و مفاسد و عقب افتادگی‌ها بود. کتابى که از مرده‌ترین ملت‌ها بهترین جامعه را به وجود آورد و سیادت و آقایى آنان را بر تمام جهانیان در سایه مفهوم «کُنْتُمْ خَیْرَ اُمَّة» تضمین مى کند. قرآن مجید به عنوان کتاب روشنگر زندگى از طرف خداوند بزرگ به انسان عرضه شد و وعده داد در سایه عمل به آن انسان به تمام معارف و حقایق عالى دست یابد. جدایى از این معدن گرانبها و سرشار و پر سرمایه اولین عامل عقب افتادگى ملت اسلام از زمان‌هاى گذشته شد. و این عقب ماندگى بتدریج از قرون قبل شروع شد تا امروز که توسعه همه جانبه یافته است.

در بخشی از کتاب دایره المعارف قرآنی می‌خوانیم:

حافظ قندوزی حنفی در کتاب ینابیع الموده ص 109 در تفسیر آیه 36 سوره حجر که شیطان به خداوند می‌گوید: مرا تا روز قیامت مهلت عطا کن خداوند هم در جواب او می‌فرماید: تا روز معینی مهلت داری.
از وهب بن جمیع روایت شده که می‌گوید: از امام صادق (علیه السلام) سئوال کردم که معنی این آیه که خداوند متعال خطاب به شیطان می‌فرماید تو تا روز معین مهلت داری منظور از روز معین چیست؟

حضرت فرمود:‌ ای وهب منظور از روز معین و معلوم که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده روزی است که پسر دختر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بعد از قیام حضرت مهدی «عج» به دنیا مراجعت می‌کند (و شاید منظور از پسر دختر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) امام حسین (علیه السلام) باشد که بعد از قیام و وفات حضرت حجت «عج» به دنیا مراجعت می‌کند و مدت طولانی در بین مردم حکومت می‌کند) لکن همین وهب بنابر نقل تفسیر عیاشی از امام صادق (علیه السلام) روایت می‌کند که می‌فرماید:‌ای وهب آیا گمان می‌کنی که منظور از روز معین قیامت است؟

کلمات کلیدی: مشخصات کتاب دایره المعارف قرآن کریم، دانلود مجانی دایرالمعارف قرآن، دانلود کتاب دایرالمعارف قرآن، دانلود دایرالمعارف قرآن، دایرالمعارف قرآن، قرآن، دانلود قرآن، دانلود مجانی کتاب دایرالمعارف قرآن، دایره المعارف قرآن کریم pdf، دانلود کتاب دایره المعارف رایگان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.