دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سیستم زمین

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سیستم زمین

کتاب سیستم زمین نوشته‌ی مسعود یوسفیان، شما را با روش‌های طراحی سیستم زمین آشنا کرده و نرم افزار ETAP را برای طراحی یک سیستم زمین نمونه معرفی می‌کند.

در یک مدار الکتریکی اتصال زمین به عنوان مبنای پتانسیل الکتریکی نقش مهمی ایفا می‌کند. در واقع مسیر کلی برگشت جریان، سیستم زمین می‌باشد. اتصال یک مدار الکتریکی به زمین به دلایل مختلف صورت می‌گیرد. در مدارات قدرت عموما برای تامین امنیت جانی اشخاص و همچنین حفاظت تجهیزات در مقابل صدمات ناشی از اتصال کوتاه، خرابی عایق و اصابت صاعقه از سیستم زمین استفاده می‌شود. اجرای خوب سیستم زمین می‌تواند در بهبود عملکرد آن تاثیر جدی داشته باشد همانگونه که اجرای نادرست آن می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی در پی داشته باشد. اجرای سیستم زمین عموما هزینه دربردارد و طراحی بهینه سیستم زمین می‌تواند هزینه‌های ناشی از اجرای سیستم زمین را به حداقل برساند. برای اجرای یک سیستم زمین مناسب جنس الکترود، مقاومت مشخصه لایه‌های خاک و عوامل دیگری نقش خواهند داشت.

در بخشی از کتاب سیستم زمین می‌خوانیم

مقاومت ویژه‌ی خاک‌های اطراف و نزدیک الکترود نقش مهمی در تعیین مقاومت چاه بازی می‌کند از طرف دیگر می‌دانیم که
خاک‌های دستی و نامتراکم می‌تواند موجب افزایش شدید مقاومت چاه شود. پس به این نتیجه می‌رسیم که باید زیر، بالا و دور تا دور الکترود را با ماده‌ای مانند بنتونیت که هر دو خاصیت مقاومت ذاتی کم و فشردگی را داراست، پر کنیم؛ به نحوی که این ماده تمام فضای موجود میان الکترود با دیواره و کف چاه را پر کند و در مورد الکترود صفحه‌ای، روی الکترود را نیز بپوشاند. متأسفانه برخی پیمانکاران به این نکات مهم بی‌توجهی نموده و وجود یک لایه‌ی بنتونیت در اطراف الکترود را کافی می‌دانند و پس از آن که این لایه را با روش‌های مختلفی دور الکترود ایجاد نمودند، فاصله‌ی باقی مانده تا دیواره‌ی چاه را با خاک معمولی یا خاک کشاورزی یا از این قبیل، پر می‌کنند و به این ترتیب با ایجاد یک لایه‌ی واسطه‌ی نه چندان مرغوب بین لایه‌ی بنتونیت و دیواره‌ی چاه بخش قابل توجهی از نتیجه را از دست می‌دهند.

کلمات کلیدی: سیستم زمین، انواع سیستم زمین، سیستم زمین الکتریکی، سیستم زمین در شبکه توزیع، اهداف سیستم زمین، طراحی سیستم زمین، هدف از سیستم زمین چیست، جزوه سیستم اتصال زمین، pdf سیستم زمین، it سیستم زمین، tns سیستم زمین، tt سیستم زمین، سیستم زمین چیست، دانلود pdf کتاب سیستم زمین، دانلود رایگان کتاب سیستم زمین،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.