دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دیوان شمس تبریزی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دیوان شمس تبریزی

کتاب دیوان شمس تبریزی شامل غزل‌ها، رباعی‌ها و ترجیع‌های جلال الدین محمد بلخی است.

محمد پسر علی پسر ملک‌داد، ملقب به شمس‌الدین، یا شمس تبریزی (۵۸۲ - پس از ۶۴۵ هجری قمری) از صوفیان مشهور سدهٔ هفتم هجری است. شهرت او بیشتر به خاطر آشنایی مولوی با اوست و دیوان غزل‌های مولوی با نام کلیات شمس شناخته می‌شود. او از مردم تبریز بود. در مورد محل دفن وی دو فرضیه مورد بحث است. اولین فرضیه حکایت از دفن وی در شهر خوی در استان آذربایجان غربی دارد که شهرداری خوی از مدت‌ها پیش در حال بازسازی محل دفن وی جهت آماده سازی بهتر برای بازدید عموم است و فرضیه دوم که بعدها مطرح شده است و از سوی پژوهشگران مردود است حاکی از دفن وی در شهر تبریز است که این نظریه دور از ذهن می‌باشد.

او اولین بار در سال ۶۴۲ ه.ق. به قونیه رفت و با مولانا دیدار کرد (درباره نحوه آشنایی این دو با هم روایات مختلف نقل شده). مریدان مولانا به دشمنی با شمس برخاستند و شمس ناگزیر از قونیه رفت و در سال ۶۴۳ به قونیه بازگشت و دوباره مورد آزار مریدان مولانا قرار گرفت تا سال ۶۴۵ که ظاهراً برای آخرین بار از قونیه رفت و ناپدید گشت. در مورد سرنوشت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

کلمات کلیدی: اشعار عاشقانه مولانا pdf، دانلود اشعار مولانا pdf، منظومه شمس، دیوان شمس، دیوان اشعار شمس تبریزی، دانلود کتاب دیوان شمس تبریزی، دانلود دیوان اشعار شمس، دانلود دیوان شمس، دانلود دیوان شمس بصورت کامل، کتاب اشعار دیوان شمس، دانلود دیوان شمس تبریزی، مولانا جلال الدین محمد مولوی، دیوان شمس تبریزی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.