دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب عکاسی مفهومی (کانسپتچوال آرت)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب عکاسی مفهومی (کانسپتچوال آرت)

در کتاب عکاسی مفهومی (کانسپتچوال آرت) اثر مهدی اورعی سعی شده نکات و روش‌هایی برای گرفتن عکس به صورت مفهومی نوشته شده است.

عکاسی مفهومی ممکن است در ابتدا عکاسی از فاجعه و ثبت تصاویر ناخوشایند به نظر برسد، اما واقعیت موضوع چیزی خلاف این نظر است. مقاله عکاسی مفهومی گاهی اوقات افراد را بیش از حد جذب خود می‌کند. برای عکاسی مفهومی به مهارت‌های فنی زیادی نیاز نیست. برای موفقیت در این سبک عکاسی به استعاره‌های ذهنی، استعدادهای هوشمندانه، ایده‌های خلاقانه و نگاهی متفاوت به موضوعات و مشکلات روزمره نیاز دارد. نکته مهم برای خلق تصاویر خاص و موفق مفهومی این است که باید از روش‌های ترکیب در عکس مفهومی بهترین بهره را برد. عکاسی مفهومی نوعی از عکاسی است که بیانگر یک ایده می‌باشد.

عکاس با استفاده از نشانه‌ها در عکاسی مفهومی سعی در انتقال پیامی به مخاطب دارد. از هر نشانه‌ای که استفاده می‌کند در نهایت ایده باید قابل درک باشد. عکاس در این نوع عکاسی چیز‌های متعددی را در یک کادر جای می‌دهد تا ایده یا مفهوم پشت آن برای بیننده قابل فهم باشد. باید گفت که عکاسی مفهومی جای زیادی برای خلاقیت دارد. عکاسی مفهومی نسبت به سایر شاخه‌های عکاسی دشوار تر بوده و دلیل آن زمان زیادی است که می‌برد و صبر و حوصله‌ای است که برای گرفتن یک عکس موفق باید داشت.

عکاسی مفهومی یک نوع عکاسی است که یک ایده را نشان می‌دهد. عکس‌های تصویری از زمان اختراع رسانه‌ای ساخته شدند. کانسپچوال آرت به معنای هنر مفهومی می‌باشد، هنری که بیان معنی و مفهومی خاص، مهمترین وجه اثر باشد هدف فقط ارائه اندیشه است، خارج از هر فرم و ساختاری. عکس مفهومی‌یا کانسپچوال به عکسی گفته می‌شود که هدف عکاس از آن، معمولا بیان مفهومی‌خاص با کمک عناصر تصویر است. عکس مفهومی‌باید بیننده را به تفکر وا دارد و معمولا هدف و پیام بر اساس رای ببیننده است. این جنبش هنری در عکاسی (هنر مفهومی) در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ اغلب عکاسی را برای اجرای اسناد، مجسمه سازی کوتاه مدت و یا اقدامات درگیر می‌کرد. هنرمندان خود را به عنوان عکاسان توصیف نکرده اند، به عنوان مثال، ادوارد روسچا گفت: “عکاسی فقط یک زمین بازی برای من است, من عکاس نیستم. امروز این اصطلاح برای توصیف یک روش یا یک ژانر استفاده می‌شود.

به عنوان یک روش در عکاسی، “مفهوم” پیش‌قدم است و اگر عکاس خوب اجرا کند و موفق باشد، پیام به اسانی قابل فهم در تصویر است. این اغلب در تبلیغات و تصویرگری دیده می‌شود که در آن تصویر ممکن است یک عنوان یا عبارت فراخوانی را با آن همراه کند برداشت مخاطب از عکس‌های مفهومی‌متفاوت است. البته یک مشکلی که برای هر عکاس مفهومی‌پیش می‌آید اینست که درک مفاهیم استفاده شده و حدس زدن معنای آن‌ها برای هر مخاطبی امکان پذیر نباشد. در نتیجه تلاش جهت درک مفاهیم توسط مخاطب یک چالش مهم برای عکاس مفهومی‌است. عکاس‌ها می‌خواهند مخاطب نهایت درک ذهنی خودش را از عکس داشته باشد. آن‌ها می‌خواهند مخاطب احساسات زیادی را ایجاد کنند. عکاسی مفهومی‌به عنوان یک ژانر اصطلاح “عکاسی مفهومی” برای توصیف یک ژانر ممکن است به استفاده از عکاسی در هنر مفهومی یا عکاسی هنر معاصر اشاره کند. در هر دو مورد این اصطلاح به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و یا به طور مداوم استفاده می‌شود. عکاسان مفهومی کوشش نمی‌کنند که حتما آثارشان زیبا باشد و یا حتی به چشم زیبا بیاید.

عکاسی مفهومی‌ می‌بایستی ساده باشد یا حتی در برخی موارد عمدا زشت ارائه می‌شود تا ایده از خلال تصاویر بیان شود. به نظر می‌رسد که ایده‌های عکاسی مفهومی هرگز به رسمیت شناختن کافی نیستند و در بعضی از رده‌های دیگر بسته بندی می‌شوند و یا به عنوان چیزی فراتر از زندگی روزمره دیده می‌شوند اما در بلندمدت به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفته اند. مطمئنا مهمترین چیز برای عکاسی مفهومی‌انتزاعی است، اما اولویت برای یک عکس مفهومی، بیان و تأکید بر یک ایده خاص است. از طریق این ایده‌هایی که تصاویر مفهومی‌به معنی بدست می‌آورند و اصطلاح “مفهومی” را بدست می‌آورند، از طریق آن‌ها هنرمندان احساسات خود، و یا حتی اظهارات سیاسی، و حتی نقد اجتماعی را بیان می‌کنند. آن‌ها ابزاری هستند که مفهوم آن را به روان مخاطب می‌رسانند و با استفاده از نمادها بصری که یک تصویر مفهومی را به وجود می‌آورند.

اما عکاسی مفهومی‌ همواره چنان واضح نیست که ممکن است مردم باور داشته باشند. همانطور که یک عکاس مفهومی تماشاگران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، او همچنین می‌تواند یک روش ظریف و مبهم تر برای گفتن به داستان استفاده کند. شوک ممکن است حتی بیشتر باشد، اگر از ابتدا مشخص نیست. همانطور که می‌توانید تصور کنید، عکاسی مفهومی‌یک موضوع فریبنده است و دارای نکات، تکنیک‌ها و روش‌های بیشتری برای گفتن داستان است. هیچ هنرمندی در جهان نمی‌تواند در مورد چگونگی انجام کارهای خود به آن‌ها توضیح دهد یا آموزش دهد. یکی از اهداف اصلی هنر این است که راه رویکرد خودتان را پیدا کنید، این برای عکاسی مفهومی‌ دو برابر می‌شود.
 

کلمات کلیدی: عکاسی، آموزش عکاسی، عکاسی نوین، فتوگرافی، آموزش عکاسی مفهومی، تعریف عکاسی مفهومی، دوربین عکاسی، عکاسی مفهومی در ایران، ایده های جالب برای عکاسی، آموزش کار با دوربین عکاسی، عکس، شغل عکاسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.