دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دریچه‌ای بر روشنایی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دریچه‌ای بر روشنایی

کتـاب دریچه‌ای بر روشنایی نوشته‌ی جواد اوجاقی، به تحلیل و بررسی کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی دکتر علی شریعتی می‌پردازد و شیعه بنیادین و اصیل که در تفکر امامان شیعه بود، نسبت به شیعه در بینش و ایدئولوژی صفویان را مقایسه می‌کند.

از جمله‌ی افرادی که در عصر معاصر در جهت ترویج فکر و اندیشه دینی و آگاهی بخشیدن به نسل جوان نسبت به فرهنگ اسلامی تأثیرگذار بودند، دکتر علی شریعتی می‌باشد. آثار به جا مانده از ایشان مؤید این مطلب هستند. تمام سعی و تلاش دکتر شریعتی بر این بوده است که به رغم خویش، تصویر درست از نقش دین و مذهب در عرصه‌های مختلف زندگی انسان، ارائه دهند. شریعتی در زمینه‌های بسیار متنوع، مطالب گوناگونی را نوشته است که طبقهبندی آن‌ها در یک چارچوب منظم و منطی کاری بس دشوار است. از جمله آثار ایشان، کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی می‌باشد.

در بخشی از کتاب دریچه‌ای بر روشنایی می‌خوانیم:

شیعیان در ایران همیشه در اقلیت و فشار بودند تا این که پس از یورش مغولان و فروپاشی پادشاهی کهن و پرنفوذ عباسی که حکم خلیفه مسلمانان را داشت، جانی تازه گرفتند. پس از یورش مغول، چند فرمانروایی شیعہ مذهب مانند سربداران و قره قویونلوها در ایران بر سر کار آمدند و نفوذ شیعه در ایران بیشتر شد. از سوی دیگر بیشتر اهل سنت ایران بر آیین شافعی و دوست‌دار اهل بیت بودند.

کلمات کلیدی: شیعه صفوی، اندیشه دکتر علی شریعتی، کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی، نقد تشیع علوی تشیع صفوی، تفاوت شیعه علوی و صفوی، تفاوت شیعه علوی و صفوی چیست، علی شریعتی کتابها، شیعه صفویه، شیعه صفوی یعنی چی، شیعه صفوی و شیعه علوی، شیعه صفوی ایران، شیعه صفوی چیست، شیعه صفوی مذهب دروغ، شیعیان صفوی، علی شریعتی، شیعه علوی، شیعه علوی شیعه صفوی، شیعه علوی و شیعه صفوی pdf، خلاصه کتاب تشیع علوی و صفوی، تفاوت شیعه علوی و صفوی، دانلود pdf کتاب دریچه‌ای بر روشنایی، کتاب دریچه‌ای بر روشنایی pdf، دکتر علی شریعتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.