دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب درمانی - جلد 6

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب درمانی - جلد 6

کتاب درمانی - جلد 6 نوشته‌ی محمد نظری گندشمین، تأثیر مطالعه را بر روح و جسم انسان بررسی می‌کند.

استفاده از مطالب خواندنی به منظور درمان بیماری‌های جسمی و روانی کتاب درمانی نام دارد و به عنوان رشته خاصی از کتابداری بیمارستانی و سازمانی به شمار می‌رود. اصطلاح کتاب درمانی ترکیبی از واژه‌های یونانی بیبلوس به معنی کتاب‌ها و تراپیا به معنی درمان است. 

کتاب سراسر معنی است و اگر کتاب معنی نداشت، دیگر قابل خواندن نبود و این یعنی با کتاب خواندن می‌خواهیم به کتاب زندگی مان معنی ببخشیم؛ که نه تنها قابل خواندن باشد بلکه برای دیگران نیز خواندنی باشد، به خاطر همین است که خواندن زندگینامه مردان و زنان بزرگ و مشهور تاریخی، لذتبخش و خواندنی هستند. آری همان گونه که با نوع چینش کلمات در کنار هم، معانی جملات نیز متفاوت می‌شود، گویا کتاب‌ها نیز با چینش خودشان در کنار هم می‌خواهند به زندگی ما شکل و معنای خاصی ببخشند. و این معنا است که اجازه می‌دهد کلمات بتواند در کنار هم قرار بگیرند وگرنه وقتی بی معنا بودند بایستی از هم جدا و دور شوند تا با ترکیبی با معنا در کنار هم، نظم و چینش پیدا کنند. یک زندگی بی معنا، پوچ، توخالی، بی رنگ و بی طعم به نظر می‌رسد. گویا معنا همان چیزی است که به چایی، طعم و رنگ می‌بخشد و ما را برای نوشیدن آن ترغیب می‌کند. از این رو است که ما هیچ وقت آرزو نمی‌کنیم که زندگی مثل کسی داشته باشیم و یا به جای او باشیم، وقتی زندگی‌اش را بی معنا و بی هدف دریابیم؛ چرا که بدون معنا و هدف، انگار زندگی، احساس ارزشمندی خود را از دست می‌دهد. اگر معنا مهم نبود، آن گاه می‌بایست قیمت و منزلت طلا و آهن یکی بود. 

معنا برای زندگی انسان، راه و مسیر (خصوصی – عمومی) تعیین می‌کند و ما را از گمراهی و بیراه رفتن برحذر می‌دارد و ما را به بایدها و نباید‌های ملتزم و متعهد می‌سازد. کسی که در زندگی‌اش معنا ندارد، گویا سر دوراهی و چند راهی گیر کرده است و با افکار مردد خود نمی‌داند انتخاب و اجتناب هایش چیست؟ و یک زندگی نامنظم و تکانشی دارد و به روزمرگی و یکنواختی خو گرفته است. معنا به انسان، انگیزه و بهانه تلاش و ادامه دادن می‌دهد. بی‌معنی بودن به انسان، احساس کسالت و ناامیدی و بی‌انگیزگی می‌دهد و اصلاً آینده برایش مهم نیست! معنا این باور را در انسان شکل می‌بخشد که زندگی فقط صورت مادی ندارد و چیزهای مهم دیگری به غیر از مادیات هم وجود دارد. این معنا است که به گریه و شادی، اندوه، لبخند، خنده، تلاش و ... معنی می‌بخشد چیزهایی که مطلقا مادی نیستند و در خودشان ظرافت‌های معنایی خاصی دارند. آری وقتی کتاب می‌خوانیم با معانی آشنا می‌شویم و احساس با معنی بودن می‌کنیم و قبول می‌کنیم که ما به چیزهای دیگری نیاز داریم که در قالب ماده ممکن نیست آن‌ها را ارضا و برآورده سازیم و آن معنی است. آری این معنا است که به روح سرد و مکانیکی کلمات، روح زندگی را می‌دمد! آری در زندگی فقط در جستجوی مادیات نباشیم، کمی هم در جستجوی معنی باشیم، که معنا هم مثل پول به انسان، قیمت و بها می‌دهد، چرا که آدم بی معنی مثل آدم فقیر، ارج و بهایی ندارد!

کلمات کلیدی: فواید مطالعه، مطالعه کتاب، کتاب درمانی روانشناسی، کتاب کتاب درمانی، کتاب درمانی برای کودکان، اهمیت کتاب خواندن، نقش کتاب در زندگی، نتیجه کتاب خواندن،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.