دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اخلاق: متن آموزش اخلاق فردی و اجتماعی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اخلاق: متن آموزش اخلاق فردی و اجتماعی

کتاب اخلاق: متن آموزش اخلاق فردی و اجتماعی نوشته‌ی جواد محدثی، به بررسی آموزه‌هایی مذهبی و کاربردی در زندگی روزمره می‌پردازد.

وقتی فضای جامعه، سالم و پاک باشد، زمینه‌ی رشد معنوی برای افراد پیش می‌آید و آنگاه که فضا و محیط آلوده باشد، زمینه‌ی آلودگی افراد دیگر را هم فراهم می‌آورد. این مبنای وجوب امر به معروف و نهی از منکر، تا مفاسد اخلاقی ریشه‌کن شود و فضایل اخلاقی فراگیر گردد و بستری برای تعالی فکری، روحی، اخلاقی و رفتاری مردم فراهم شود.

در بخشی از کتاب اخلاق: متن آموزش اخلاق فردی و اجتماعی می‌خوانیم:

کمترین چیزی که در برابر خدا وظیفه دارید، این است که به وسیله نعمت‌های خدا او را معصیت نکنید.
برای اینکه دچار ناسپاسی نشویم، باید پیوسته نعمت‌ها را یاد کنیم و به آنچه داریم توجّه کنیم نه به آنچه نداریم، یعنی نیمه پر لیوان را ببینیم نه نیمه خالی را. به قول سعدی: قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید.
برای توجه به نعمت سلامتی، باید دوران بیماری را یاد کرد.
شناخت نعمت جوانی با توجه به پیران از کار افتاده است.
نعمت حیات، با تصور مرگ شناخته می‌شود.
برای آنکه قدر نعمت دست و پا و چشم و گوش و زبان را بدانیم، باید به آنان که فلج و زمین گیر و ناقص العضو و کور و کر و لال‌اند نگاه کنیم تا ببینیم چه نعمت‌هایی داریم و ناسپاسی نکنیم.

کلمات کلیدی: کتاب اخلاق اسلامی pdf، اخلاق چیست pdf، اخلاق، اخلاق اسلامی، اخلاق در اسلام، دانلود کتاب اخلاق، آموزش اخلاق، اخلاقیات، اخلاق در ایران، اخلاق در جامعه، راه و رسم زندگی، مهارت های زندگی، تغییر در خود، تغییر زندگی، زندگی معنوی، تعلیم و تربیت، اخلاق و تربیت اسلامی، تربیت اسلامی، تعلیم و تربیت اسلامی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.