دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات

کتاب نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات نوشته‌ی سید سیف الله نحوی، به بررسی تأثیر تربیت خانوادگی در مقابله با انحرافات فکری، اجتماعی، اقتصادی و جنسی از منظر جنبه‌های مذهبی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات می‌خوانیم:

اصلاح روابط خانوادگی، در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و جوانان نقش مهمی دارد. در بررسی زندگی معتادان، آشفتگی وضع خانواده به وضوح دیده می‌شود. اگر خانواده بتواند نقش اصلی خود را - که همان پناه دادن به فرزندان است - به خوبی ایفا کند و والدین علاوه بر نقش پدر و مادری، دوست و رفیق فرزندان خود باشند، آنان دیگر احساس خلأ نمی‌کنند و بعید است که به طرف اعمال خلاف مقررات و قوانین حاکم بر زندگی، از جمله اعتیاد بروند.

والدین باید برای جلوگیری از انحراف‌های فرزندان، در چگونگی روابط خانوادگی خود حساس باشند و در روابط با فرزندان خود نهایت کوشش را داشته باشند. مبارزه با اعتیاد زمانی کامل می‌شود که فرد معتاد، به مشکل خویش پی ببرد و آن را بپذیرد. سپس در مراکز بازتوانی تحت مراقبت و درمان قرار گیرد تا با ارائه برنامه‌های ترک اعتیاد، شخصیت اصلی فرد معتاد به او برگردد و زندگی عادی خود را شروع کند که این برنامه نیز مستلزم همکاری و حمایت خانواده از فرد معتاد است.

کلمات کلیدی: انحراف اجتماعی pdf، انحرافات اجتماعی pdf، انحرافات اجتماعی چیست، انواع انحرافات اجتماعی، پیشگیری از اسیب های اجتماعی، خانواده، خانواده و نقش آن در اجتماع، رفع مشکلات خانواده، دانلود کتاب خانواده، ارتباطات خانوادگی، آموزش های خانواده، رفتار در خانواده، مسائل خانواده،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.