دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اختلالات پزشکی آسیب‌رسان ناخن

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اختلالات پزشکی آسیب‌رسان ناخن

کتاب اختلالات پزشکی آسیب‌رسان ناخن اثر رضا پوردستگردان، بیماری‌ها و اختلالات آسیب‌رسان به بافت ناخن نظیر: آکرومگالی، کمبود ویتامین ب 12، آندوکاردیت، پرکاری تیروئید، کمبود آلبومین، لکوپلاکی، پسوریازیس، بیماری رینود، اسکلرودرما و ویلسون را شرح می‌دهد.

در بخشی از کتاب اختلالات پزشکی آسیب‌رسان ناخن می‌خوانیم:

ناخن از بافت سخت و مرده‌ای به نام کراتین ساخته شده است و نوک حساس انگشتان را در برابر آسیب حفظ می‌کند. از جمله مشکلات شایع ناخن، تغییر شکل آن و درد یا التهاب پوست اطرافش است. شایع‌ترین علت تغییر شکل ناخن آسیب و عفونت‌های قارچی هستند. با وجود این بیشتر بیماری‌های پوستی رایج و از جمله پسوریازس و اگزما هم می‌توانند بر رشد و ظاهر ناخن‌ها تاثیر بگذارند.

حدود 6 ماه تا یک سال هم طول می‌کشد که ناخن از دست رفته جایگزین شود. بنابراین لازم است درمان مشکلات ناخن هم به همین مدت ادامه پیدا کند. ساختمانی که ما از ناخن می‌شناسیم به 6 بخش معین و ویژه تقسیم می‌شود:
1- ریشه
2- بستر ناخن
3- ورقه ناخن
4- سطح بیرونی یا کوتیکل
5- Epony Chium
6- Periony Chium

کلمات کلیدی: بیماری های ناخن، نام بیماریهای ناخن، بیماری های ناخنی، بیماری های ناخن دست، مشکلات ناخن، درمان بیماری ناخن، زرد شدن ناخن، علت موج دار شدن ناخن، بیماریهای ناخن پسوریازیس، ناخن سالم، داشتن ناخن سالم، آناتومی ناخن، ناخن چیست؟،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.