دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب GIS و کاربرد آن در کشاورزی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب GIS و کاربرد آن در کشاورزی

کتاب GIS و کاربرد آن در کشاورزی نوشته‌ی هادی احمدی، به بررسی روشی نوین در صنعت کشاورزی می‌پردازد.

GIS مخفف Geographic Information System به معنی سیستم اطلاعات جغرافیایی می‌باشد و سیستمی است متشکل از داده‌ها، روش‌ها، الگوریتم‌ها، سخت‌افزار، نرم‌افزار، نیروی انسانی و شبکه که برای ورود، مدیریت، تحلیل و نمایش "اطلاعات جغرافیایی" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخشی از کتاب GIS و کاربرد آن در کشاورزی می‌خوانیم:

سیستم اطلاعات جغرافیایی ابزاری قدرتمند برای کار با داده‌های مکانی می‌باشد.  در GIS داده‌ها بصورت رقومی نگهداری می‌شوند لذا از نظر فیزیکی حجم کمتری را نسبت به روش‌های سنتی (مانند نقشه‌های کاغذی) اشغال می‌کنند. در یک GIS با استفاده از توانایی‌های کامپیوتر مقادیر بسیار عظیمی از داده‌ها را می‌توان با سرعت زیاد و هزینه نسبتاً کم نگهداری و بازیابی نمود.  

امکان انجام آنالیزهای پیچیده با مجموعه داده‌های مختلف مکانی (spatial) و غیرمکانی (non-spatial) بصورت توأم، مهمترین قابلیت GIS می‌باشد که نمی‌توان آن را با روش‌های دیگر مثل روش‌های آنالوگ انجام داد.  توانایی تجزیه و تحلیل توأم داده‌های مختلف، امکان ایجاد و استفاده از اطلاعات زمین مرجع را به شکلی کاملاً متفاوت با گذشته را فراهم می‌سازد.

کلمات کلیدی: مهندسی کشاورزی، کتاب کاربرد gis در کشاورزی، سیستم های کشاورزی، کشاورزی، دانلود کتاب کشاورزی، صنعت کشاورزی، gis، سیستم اطلاعات جغرافیایی gis، سیستم اطلاعات جغرافیایی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.