دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زعفران در اروپا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زعفران در اروپا

کتاب زعفران در اروپا به قلم اسماعیل پورکاظم به معرفی و بررسی نکاتی درباره‌ی زعفران مانند نحوه‌ی آبیاری، کنترل آفات و انواع کودهای مناسب این گیاه و همچنین پرورش این گیاه در کشور‌های مختلف می‌پردازد.

زعفران از جمله گیاهان زراعی است که سابقه‌ای بس دیرینه در ایران و برخی کشورهای جهان دارد. گواینکه اخیرا سطح زیر کشت آن در جهان به تدریج نزول یافته است. زعفران اصولا گیاهی ادویه‌ای است که دارای کاربردهای دارویی، رنگرزی و بهداشتی نیز می‌باشد.

محصول زعفران به دلیل عدم بهره‌مندی از مکانیزاسیون کشاورزی و وابستگی شدید به نیروی انسانی دارای بهای قابل توجهی در بازارهای جهانی است. امروزه کشور ایران با وسیع‌ترین مزارع زعفران به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده محصول زعفران در جهان مطرح است ولیکن از نظر راندمان تولید محصول در واحد سطح و اهمیت دخالت در بازارهای جهانی دارای مشکلات عدیده‌ای است. آن‌چنان‌که کشورهای اروپائی از جمله اسپانیا با تولید کمتر از 10 درصدی متولی حدود 90 درصد بازارهای جهانی زعفران نظیر: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ایالات متحده آمریکا هستند.

مطالعه مطالب کتاب حاضر می‌تواند به نحو بارزی برای راهنمایی تولیدکنندگان، صادرکنندگان و علاقمندان مقوله زعفران مفید واقع گردد و به آن‌ها در حل مسائل مطروحه مساعدت نماید تا گامی دیگر در مسیر سربلندی ایران همیشه سربلند برداشته شود.

در بخشی از کتاب زعفران در اروپا می‌خوانیم:

روش‌های آنالیز میکربی زعفران

جزئیات بررسی میکروبیولوژیکی محصول زعفران در استاندارد جهانی 2003 3632 ISO / TS تشریح نگردیده است لذا آنالیز میکربی زعفران به صورت کشوری و به شرح زیر صورت می‌گیرد:

1. اسپانیا: دستورالعمل‌های کشور اسپانیا مبتنی بر "مقررات تکنیکی سلامت" یا "Technical Health Regulation) "RTS ) برای تیمار، توزیع و بازاریابی ادویه‌ها از جمله زعفران تاکنون به صورت استاندارد در نیامده‌اند. بر طبق مقررات "RTS"، بالاترین میزان مجاز حضور میکروارگانیزم‌ها و توکسین‌ها به شرح زیر تعیین گردیده‌اند:

۱) "اشرشیا کولی" به میزان 1*101 کلونی در گرم (col/g)

۲) "سالمونلا" به حالت عدم حضور در ۲۵ گرم

۳) سولفیت کاهش‌دهندۀ "کلوستریدیا" به میزان 103*1 کلونی در هر گرم زعفران در شرایط غیر‌هوازی

2. یونان: روش‌های میکروبیولوژیکی که در یونان برای آنالیز محصول زعفران جهت تعیین ارگانیزم‌های کولیفرمی و تخمیری (اشرشیا کولی) به‌کار می‌روند، عمدتا مطابق با استانداردهای جهانی 4833 ISO، 7954 ISO و 2-16649 ISO می‌باشند.

3. ایتالیا: آنالیزهای میکروبیولوژیکی زعفران در منطقه "ساردینیا" ایتالیا در فواصل ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روز پس از نمونه‌گیری برای تشخیص سرایت باکتریائی در طی مراحل نگهداری محصول زعفران انجام می‌پذیرند. در این روش ابتدا نمونه‌ای ۱ گرمی از محلول‌های دسیمال (دهدهی) همگن را جداسازی می‌نمایند سپس میکروارگانیزم‌های موجود در آن را شمارش می‌کنند.

کلمات کلیدی: کاشت زعفران در گلخانه، کاشت زعفران در باغچه منزل، چگونه در خانه زعفران پرورش دهیم، پرورش زعفران، پرورش زعفران در گلخانه، پرورش زعفران در خانه، آفت زعفران، گیاه زعفران، کاشت زعفران، آموزش تصویری کاشت زعفران، پیاز زعفران، زعفران چیست، کاشت زعفران در گلدان، آبیاری زعفران، زمان کاشت زعفران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.