دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زمین‌شناسی

  • موضوع: کتاب‌های جغرافی
  • ۱۴۴ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
  • ۴۸۸۶ بازدید
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زمین‌شناسی

در کتاب زمین‌شناسی مؤلفین تلاش کرده‌اند که با نگاه تلفیقی از پرداختن به مطالب غیر کاربردی پرهیز کنند. آموزش زمین‌شناسی در این کتاب بیشتر با نگاه تصویر محور و با استفاده از فعالیت‌هایی با عناوین: فکر کنید، جمع آوری اطلاعات، با هم بیندیشید، بیشتر بدانید، یادآوری و… مطرح شده است.

از آنجایی که بسیاری از مطالب زمین‌شناسی مانند چرخه آب و سنگ، نظریه زمین ساخت ورقه‌ای، نجوم و ساختمان درونی زمین در دوره ابتدایی و متوسطه اول مطرح شده‌اند، از تکرار آن‌ها پرهیز شده و با عنوان فعالیت یادآوری به آن‌ها اشاره شده است. بنابراین از شما همکاران گرامی خواهشمند است قبل از تدریس این کتاب، مطالب زمین‌شناسی که دانش‌آموزان در کتاب‌های علوم تجربی پایه‌های تحصیلی قبلی خوانده‌اند را مورد مطالعه قرار دهید.

منظور از فعالیت یادآوری این است که دانش‌آموزان در سال‌های قبل با مفهوم مورد بحث آشنا شده‌اند، بنابراین مطالب با توجه به آموخته‌های قبلی آن‌ها تدریس می‌شود. در فعالیت فکر کنید، دانش‌آموز با توجه به مطالب موجود در کتاب قادر به پاسخگویی آن است.

در فعالیت جمع آوری اطلاعات، دانش آموزان با مراجعه به منابع مختلف، مطالب بیشتری راجع به آن موضوع درسی جمع آوری کرده و به اشکال مختلف (گزارش، پوستر، روزنامه دیواری و پاورپوینت) در کلاس ارائه می‌دهند. در فعالیت با هم بیندیشید، دانش‌آموزان به صورت فعال و مشارکتی با طرح پرسش‌هایی، هم‌افزایی کرده و پاسخ پرسش را می‌دهند. در فعالیت بیشتر بدانید دانش‌آموز مطالب تکمیلی در زمینۀ مفهوم درسی را می‌آموزد.

کلمات کلیدی: زمین شناسی، تحقیق زمین شناسی، شاخه های زمین شناسی، تاریخچه زمین شناسی، زمین شناسی، GPS، علوم زمین، نام علمی زمین شناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.