دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مدیریت استرس

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مدیریت استرس

کتاب مدیریت استرس به قلم حبیب الله فرحزاد به بررسی مواردی از قبیل کنترل استرس در محیط کار، استرس و مسافرت‌های تجاری، مفهوم استرس و مدیریت نقدینگی با مدیریت استرس در بانک‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب مدیریت استرس می‌خوانیم:

فشار روانی و استرس

فشار روانی چیست؟ پاسخ بدن به محرک های بیرونی و درونی فشار روانی نامیده می‌شود. رهاسازی بیرونی فشار روانی شامل تغییر شغل، نقل مکان به یک شهر جدید، ازدواج، مرگ شخص محبوب و وجود یک بیماری در خانواده می‌باشد. حوادث شادی‌آور به همان اندازه غم‌بار می‌تواند فشارزا باشند. محرک‌های درونی شامل ناراحتی جسمانی و یا روانی است ویژگی شخصیتی، از قبیل نیاز به بی‌نقص‌گرایی یا بدست آوردن رضایت دیگران، نیز می‌توانند فشار آفرین باشند.

فشار روانی می‌تواند هم واکنش‌های مثبت و هم منفی ایجاد کند. به عنوان نمونه، شاید به دلیل احساس بی‌کفایتی، میل به بی‌نقص بودن داشته باشید و در نتیجه فشار دائمی که بر خود وارد می‌کنید در نهایت به ضرر خودتان تمامی می‌شود. از سوی دیگر، ممکن است شما فشار را به صورت مثبت تجربه کنید و در نتیجه به شدت برانگیخته شده و مولد باشید و بتوانید بیش از آن‌چه که در شرایط معمولی می‌توانستید، موفقیت بدست آورید.

چرا فشار روانی آسیب‌رسان است؟

فشار چه مثبت باشد و چه منفی، واکنش‌های جسمانی ایجاد می‌کند. بدن هورمون‌ها و مواد شیمیایی که کار کرد قلب, ریه‌ها و عضلات و سایر اندام‌ها را تشدید می‌کنند، ترشح می‌کند. این پاسخ ممکن است حالت دفاعی داشته باشد و شما را قادر کند که مثلا از یک ماشین بی‌احتیاط فرار کنید. وقتی دوباره احساس ایمنی کردید، تغییرات بدنی مذکور ناپدید می‌شوند. به هرحال، اگر فشار روانی برای یک دوره طولانی تداوم یابد، هورمون‌ها نیز به طور مرتب ترشح کرده و بدن شما را تحریک خواهد کرد، در نهایت این تبادل بین روان و بدن موجب فرسایش می‌گردد اگر در حال فشار روانی زیاد باشم بدنم چگونه آن را به من اطلاع می‌دهد؟ وقتی بدن‌تان برای یک دوره زمانی زیاد تحت فشار روانی و تحریک باشد، با استفاده از نشانه‌های پریشانی که در زیر می‌آیند به شما هشدار خواهد داد.

کلمات کلیدی: راهکارهای کاهش استرس، مقابله با استرس، راه های درمان استرس، استرس چیست، استرس، مدیریت استرس، نحوه مدیریت استرس، غلبه بر استرس، جلوگیری از استرس، درمان استرس، استرس، بیماری استرس، رفع استرس، دفع استرس، راه های دفع استرس،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.