دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آموزش فرمول نویسی برای نرم افزار Autodesk Revit

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آموزش فرمول نویسی برای نرم افزار Autodesk Revit

قاسم آریانی در کتاب آموزش فرمول نویسی برای نرم افزار Autodesk Revit تجربه‌ها و تحقیقات خود را در زمینه پارامتر‌های Revit در اختیار شما قرار دهم. البته بررسی همه بخش‌ها شاید در یک زمان یک الی دو ساعته ممکن نباشد اما مطالب مفید و عمومی که همه نیاز دارند را به اشتراک خواهم گذاشت.

یادگیری پارامترها در نرم افزار Revit یکی از موارد بسیار مهم و ضروری است و می‌بایست از این ویژگی مفید به خوبی و نهایت استفاده را داشته باشیم. اما شاید اکثر دوستانی که با Revit آشنایی دارند تصور می‌کنند استفاده از پارامتر در رویت بسیار پیچیده است و اغلب کاربران Revit در نهایت به همان پارامتر‌های پیش فرض و عمومی بسنده می‌کنند. برای پی بردن به اهمیت پارامتر‌ها در Revit باید توجه داشته باشیم که پارامترها همان I در BIM می‌باشد.

پارامترها اطلاعاتی از پروژه را برای کاربران ذخیره می‌کنند قابلیت برنامه نویسی شدن را دارند و می‌توان آن را به برنامه‌های دیگر انتقال داد و یا به عنوان مشخصه‌ای از عنصر مانند عرض یا ارتفاع درب یا پنجره مورد استفاده قرار گیرند.

برای داشتن خروجی‌های خوب در نرم فزار، داده‌های COBie یا یکپارچگی FM Facility Manager نه تنها آشنایی با نحوه کار پارامترها در Revit بلکه انتخاب بهترین روش برای ایجاد پارامتر نیز ضروری به نظر می‌رسد.

پارامترها متغیرهایی برای داده‌ها هستند و باید نام‌های توصیفی داشته باشند، برای مثال: Asset Tag، Building Code، Serial Number و... . نرم افزار Revit همراه با فمیلی‌های متعدد مانند دیوارها، کف‌ها، پله‌ها، درب‌ها، مبلمان‌ها و... که برای شروع بسیار می‌توانند مفید باشند. همه این فمیلی‌ها دارای پارامترهایی می‌باشند که برخلاف سیستم سنتی CAD، در یک زمان کوتاه می‌توانند scheduleهایی را ایجاد کنند. بر خلاف سیستم‌های سنتی CAD ،scheduleها به صورت جداگانه تولید و یا استخراج نمی‌شوند، بلکه داده‌های پارامتر‌ها در schedule مدل موجود است و برعکس.

همانطور که ذکر شد، نرم افزار Revit شامل فمیلی‌هایی است که انواع پارامتر را در خود دارند، اما مطمئنا در پروژه‌ها به پارامتر‌های خاص و بیشتری نیاز دارید، بنابراین نرم افزار Revit امکان اضافه کردن هر پارامتری به فمیلی‌های موجود یا جدید را برای کاربر قرار داده است.

اگر شما در حال قدم گذاشتن از دنیای اتوکد بر دنیای بزرگ Revit هستید، ممکن است با ویژگی داده‌ها تقریبا آشنایی داشته باشید. (تمرکز اصلی بر داده‌ها و اطلاعات استنه مدل‌سازی و ترسیم)

در اتوکد برای درب‌ها یا پنجره‌ها و مبلمان از بلاک‌هایی استفاده می‌شود که هیچ گونه اطلاعاتی را در خود ندارد، اما با ویژگی attribute در اتوکد می‌توانید برخی اطلاعات را به آن اضافه کنید و این اطلاعات در روند پروژه می‌تواند بسیار سودمند باشد این کار در اتوکد قابلیت انعطاف‌پذیری مفید را ندارد. اما در Revit با انعطاف پذیری بسیار زیاد پارامترها و توانایی این نرم افزار، دنیایی از اطلاعات را می‌تواند در خود ذخیره و در هر زمان و هر مرحله‌ای از پروژه استخراج شود.

نرم افزار Revit دارای انواع پارامتر استکه Global Parameters جزء آخرین ویژگی‌های اضافه شده در زمینه پارامتر در Revit تا به این نسخه از نرم افزار Revit است. شاید اغلب کاربران نرم افزار Revit، در زمان کار با این نرم افزار، یکی از این پارامترها را بارها و بارها استفاده کرده باشند. هر کدام از این پارامترها در نوع خود بسیار خاص و با تمام سادگی که دارند، پیجیده نیز هستند.

کلمات کلیدی: دانلود رایگان آموزش نرم افزار revit structure، آموزش revit pdf، کتاب آموزش revit، آموزش revit، نرم افزار Revit MEP، آموزش نرم افزار Revit MEP، نرم افزار طراحی و مدلسازی، مدل سازی، Piping، دانلود آموزش جامع نرم افزار Revit MEP 2014، اتوکد، آنالیز تاسیستات ساختمانی، تجهیزات لوله کشی، لوله کشی، آموزش Revit MEP، فرمول نویسی در رویت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.