دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مدیریت علف‌های هرز باغات میوه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مدیریت علف‌های هرز باغات میوه

کتاب مدیریت علف‌های هرز باغات میوه توسط اسماعیل پورکاظم گردآوری و منتشر شده است. علف هرز (weed) گیاهی است که بطور ناخواسته در خارج از محل رستنگاه طبیعی می‌روید و این موضوع می‌تواند تمامی گونه‌های گیاهی را شامل شود. علف‌های هرز برای کسب آب، مواد غذایی و در صورت برخورداری از ارتفاع زیاد جهت کسب نور با درختان میوه به رقابت برمی‌خیزند.

رقابت (competition) یک چیز مادی نیست بلکه تلاشی جهت اظهار وجود و برتری طلبی است. رقابت اِعمال قدرت در جوامع گیاهی است بطوریکه بدون در نظرگرفتن مکانیزم بکار رفته، تمایل به محدودسازی و انهدام گیاهان ضعیف تر را دارند. رقابت زمانی به حداکثر می‌رسد که منابع قابل دستیابی جهت رشد گیاهان دچار محدودیت شوند. رقابت دخالتی منفی است و در مکانی بوقوع می‌پیوندد که تقاضای همزمان برای یک منبع محدود وجود دارد. هر دو گیاه در این حالت دچار تحمل مرارت و دشواری می‌شوند ولیکن تحمل آن برای یکی از آنان دشوار‌تر است.

علف‌های هرز می‌توانند اثرات تأسف انگیزی بر رشد درختان میوه بواسطه رقابت با آنان جهت جذب آب، فضا و مواد غذایی برجا بگذارند. بسیاری از علف‌های هرز دارای اثرات "ضدیت" (antagonistic) و یا "آلیلوپاتیک" (allelopathic) بر درختان هستند. آزمایشات مربوط به کنترل علف‌های هرز توسط روش‌های مختلف نشان می‌دهند که درختان جوان در طی سال‌های اوّل ممکن است به میزان - به کاهش رشد دچار شوند اگر به علف‌های هرز اجازه داده شود تا آزادانه با درختان میوه به رقابت برخیزند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب کشاورزی، علف هرز، محصولات کشاورزی، پرورش گل و گیاه، آموزش پرورش گل و گیاه، گل و گیاه، باغداری، دانلود کتاب باغداری، نگهداری از باغات میوه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.