دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی داستان قرعه آخر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی داستان قرعه آخر

راوی امیر اردلان داودی

منوچهر شفیانی (1346-1319مسجدسلیمان) بدعت‌گذار، عصیانگر، پر رمز و راز... در بحران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دهه‌ی چهل به نوشتن روی آورد. شفیانی مانند اکثر نویسندگانِ روشنفکرِ سیاسیِ پیشروِ دهه‌ی چهل گرایش دموکراتیک داشت و در پرداخت متن‌های نوشتاری انتقادی برخورد می‌کرد.

شفیانی در حیطه بومی‌نویسی جدی بود و در زیباشناسی اثر سبک منحصر به‌فردی به‌نام خود ثبت کرد. او جزء بنیان‌گذاران مکتب ادبیات بومی بود که در بُعد روایت زبانی شناسنامه‌ی ادبیات جنوب (خوزستان) است. در داستان‌نویسی به‌سمت فردیت رفت و در زمان اندکینام خود را در تقویم ادبیات ثبت کرد. شفیانی جز منتقدین آن‌روز جامعه بود و حضور قدرتمندی در ادبیات داشت؛ در دوره‌ای که ادبیات بومی در حال طلوع بود خواست با کلمات روح جامعه‌ی بومی را بیدارکند؛ اما فرصت نیافت به ریشه‌ها بپردازد!

شفیانی در قرعه آخر (انتشارات امیر کبیر 57) یک عصیان‌گر نوستالژیک‌سرا و یک تابوشکن ماجراجو است. ایده‌های روستایی- اقلیمی محوریت نوشتار نویسنده است؛ در بازشناسی پرداخت فضا و شخصیت بیشتر درگیر عواملی است که با روح عشایریروستایی عجین است. در مقام راوی اول شخص همه چیز را می‌داند و از لحاظ ساختاری در اوج آفرینندگی است.

کلمات کلیدی: کتاب صوتی، دانلود کتاب صوتی، دانلود کتاب صوتی داستان، دانلود کتاب صوتی از منوچهر شفیانی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.