دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مرگ اندیشی در آموزه های اسلامی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مرگ اندیشی در آموزه های اسلامی

برخی موضوع‌ها همواره خارج از دسترس حس و تفکر آدمی در مسیر تلاش او برای حل آنها نیازمند ابزار و راهگشایانی است تا در مسیر اندیشه ورزی و دست یافتن به واقعیت‌ها او را یاری رسانند.
یکی از این موضوع‌های پیچیده که افکار بشر را به خود مشغول ساخته، پدیده مرگ است. تمام انسان‌ها پس از سیر کوتاهی در دنیا، به ناچار گرفتار مرگ می‌شوند و دنیا را برای همیشه رها می‌سازند. بر همین اساس، بشر از دیرباز در اندیشه است که مرگ و واقعیت‌های آن چیست؟ مرگ هر کس چه زمانی فرا می‌رسد؟ چگونه روح از بدن انسان خارج می‌شود؟ در لحظات جان دادن چه رخ می‌دهد؟ گیرنده روح کیست؟ چه عواملی در جدایی روح از بدن دخیل است؟ آیا انسان با مرگ فانی می‌شود یا زندگی جدیدی را آغاز می‌کند؟ این ندای درونی هر انسان است:«من کیستم؟»، «از کجا آمده‌ام؟» و «برای چه آمده‌ام؟»
از آنجا که مرگ یکی از آیات حکیمانه خداوند در نظام خلقت است و حقیقت آن همانند حقیقت ناشناخته است، بشر با وجود بسیاری از پیشرفت‌های تحسین بر‌انگیزش در رشته‌های گوناگون علوم، هنوز به حقیقت مرگ . پرسش‌های پیرامون آن دست نیافته است. او در بیابان خشک اندیشه‌هایش در پی سراب به ظلمات نیست انگاری رسیده است، تمام گمان‌ها و معادله‌های مادی‌گرایانه‌اش در هم ریخته و پرسش‌های بدون پاسخ در خزانه ذهنش باقی مانده است.
در این میان، تنها ابزار مهم و مطمئن، معارف دینی است که منبع و راهگشای اصلی بشر در شناخت عوالم ماورایی و دور از دسترس اوست. دین، اندیشه‌ورزی انسان را از دام تخیلات و نیست‌انگاری‌ها نجات می‌بخشد و به رازهای ناگشوده او پاسخ می‌دهند. آموزه‌های وحی در قرآن و روایات پیام‌آوران الهی درباره مرگ و واقعیت‌های آن، بسیار روشن و فهم پذیر است و هر یک می‌تواند دفتر خرد گرایی و اندیشه ورزی انسان را بگشاید و گوشه‌هایی از حقیقت مرگ را برایش آشکار سازد. در این کتاب تلاش نویسند بر این بوده است که بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات پیشوایان معصوع (ع) به مرگ و حقیقت آن بپردازد.

کلمات کلیدی: مرگ اندیشی، اندیشه مرگ، مرگ در اسلام، مرگ، خارج شدن روح از بدن، روح،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.