دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اصول خلاصه نویسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اصول خلاصه نویسی

کتاب اصول خلاصه‌نویسی نوشته شهریار مرزبان، اصول و طریقه‌ی خلاصه‌نویسی برای درک بهتر مطالب را آموزش می‌دهد. خلاصه‌نویسی، تاثیر بسیار زیادی بر میزان پیشرفت و یادگیری شما می‌گذارد. با اینکه بیشتر خوانندگان از اهمیت خلاصه ‌برداری مطلع هستند، اما روش‌های خلاصه ‌برداری و شیوه ‌های صحیح آن را نمی‌دانند. در این کتاب کوتاه تصمیم دارم تا شما را با خلاصه‌نویسی، اهمیت آن و شیوه‌های صحیح این کار، بیشتر آشنا کنم.

افرادی که در هنگام مطالعه تنها به خواندن مطلب می‌پردازند، نسبت به افرادی که در هنگام مطالعه، خلاصه برداری می‌کنند، دارای بازده‌ کمتری هستند و به همین علت، فرد به مرور، علاقه‌ خود را نسبت به مطالبی که می‌خواند از دست داده و نمی‌تواند به آن توجه کند و آن‌ها را به یاد بیاورد؛ در نتیجه، مطالب به صورت فعالانه در ذهن وی پردازش نمی‌شود.

به طور مثال، شما ناگهان متوجه می‌شوید که در صفحه‌ ۳۴ کتاب هستید، بی‌آنکه بدانید در همان صفحات‌ گذشته، چه خوانده‌اید! انگار فقط آن‌ها را ورق زده‌اید. پس اگر هنگام مطالعه، خلاصه‌نویسی کنید، حاصل کار مفیدتر از زمانی است که صرفاً مطالب را می‌خوانید، زیرا در زمان خلاصه‌نویسی، مغز شما، حالت فعال‌تری دارد و سبب می‌شود که توجه‌تان به مطالب بیشتر شود و احتمال آنکه مطالب را طوری پردازش کنید که معنای شخصی برایتان داشته باشد، افزایش می‌یابد.

کلمات کلیدی: روش صحیح مطالعه، خلاصه نویسی، اموزش خلاصه نویسی، مطالعه، کتاب خواندن، مهارت مطالعه، کنکور، برنامه ریزی درسی، اصول مطالعه، روش مطالعه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.