دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب باستان شناسی مرگ و تدفین

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب باستان شناسی مرگ و تدفین

باستان شناسان برای بازسازی گذشته همیشه با داده هایی سر کار دارند که بیشتر آنها را از حفاری به دست می آورند وکه یکی از مهم ترین داده هایی که باستان شناسان در هنگام حفاری با آن مواجه می شوند تدفین ها می باشند تدفین ها  و داده های همراه با تدفین اگر مورد دستبرد قرار نگرفته باشند و همچنین در مناطقی با وضعیت اقلیمی مناسبی به لحاظ حفاظتی باشند می توانند اطلاعات بسیار مفیدی از زندگی مادی و اعتقادی فرد متوفی را بازگو کنند و مشابه روزنه های خفیفی ارتباط دهنده بین گذشته و حال باشند.

ولی گاهی در باستان شناسی نیاز است که برای بررسی موضوعی علاوه بر استفاده از داده های باستان شناسی از اسناد تاریخی و گزارشات مورخان و سیاحان نیزبهره گرفت که در این خصوص مثال های فراوانی به وقوع پیوسته است که از میان آنها می توان به یافت شدن شهرهای باستانی تمدن بین النهرین با استفاده از نوشتار موجود در کتاب مقدس و یا استفاده از منابع تاریخی برای جستجو برای پیدا کردن شهر تروا و مثال های فراوان دیگری که باستان شناسان از اسناد تاریخی استفاده کرده اند اشاره کرد  کتاب باستان شناسی مرگ تدفین که فصل اول آن به عنوان درسهایی از مرگ ترجمه شده است نیز درحالت مقایسه ای بین شرح اتفاقات صورت گرفته در مستندات تاریخی در تدفین اشخاص با داده های باستان شناسی می باشد که نویسنده آن در ابتدا به بررسی یک سند تاریخی در خصوص مراسم تدفینی می پردازد و در ادامه با مقایسه این سند تاریخی با داده های باستان شناسی سعی دربررسی توانایی های مستندات تاریخی و داده های باستان شناسی دارد. که در این خصوص تدفین ها و روش ها مختلف برگزاری مراسم خاکسپاری در نقاط مختلف اروپا و آمریکا را مورد بررسی قرار می دهد و بیشتر محتوی این فصل در خصوص بررسی تدفین و مراسم تدفین در قاره اروپا و آمریکا می باشد

کلمات کلیدی: باستان شناسی، مرگ، مراسم تدفین، شهرهای باستانی، خاکسپاری در ایران باستان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.