دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اسطوره شناسی ایزدان ایرانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اسطوره شناسی ایزدان ایرانی

کتاب اسطوره شناسی ایزدان ایرانی یکی از مجموعه کتاب‌های شروین وکیلی است که با دیدگاهی سیستمی بازخوانی و تحلیل اساطیر ایرانی را هدف گرفته است.

تا به حال از این مجموعه سه کتاب با عنوان‌های، اسطوره شناسی پهلوانان ایرانی، اسطوره شناسی آسمان شبانه و اسطوره‌ی آفرینش بابلی انتشار یافته است. این کتاب به شرح و تحلیل روایت‌های مربوط به ایزدان باستانی ایران می‌پردازد و پیوندهایشان را با داستان‌های هندی و یونانی وارسی می‌کند. پرسش اصلی این نوشتار سرمشق نظری حاکم بر صورت‌بندی مفهوم خداوند و خدایان در ایران‌زمین و الگوهایی است که برای رمزگذاری امر قدسی در این حوزه‌ی تمدنی تکامل یافته است. برای نمایش چگونگی گذار از نگرش پیشا زرتشتی به عصر یکتاپرستانه بخش از بزرگی از متن به شرح و تحلیل شاخه‌های گوناگون آیین مهر اختصاص یافته است.

کلمات کلیدی: مجموعه اسطوره شناسی ایرانی، باستان شناسی، اسطوره های ایران باستان، افسانه های ایران باستان، اسامی اساطیر ایران باستان، اسطوره شناسی ایران، دانلود پی دی اف اسطوره شناسی ایزدان ایرانی، اسطوره چیست pdf، اسطوره شناسی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.