دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سنگفرش‌های مرجانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سنگفرش‌های مرجانی

کتاب سنگفرش‌های مرجانی نوشته‌ی مصیب شیرانی، اطلاعات مفیدی در مورد این موجودات دریایی که یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند، ارائه می‌دهد.

سنگفرش‌های مرجانی یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند. آن‌ها زیستگاه بسیاری از موجودات دریایی هستند که برای زندگی انسان مفید می‌باشند. سنگفرش‌های مرجانی از طریق گردشگری، ماهیگیری و اکتشافات بیوشیمیایی و داروهای جدید، درامد سرشاری را برای کشورهای ساحلی به ارمغان می‌آورند. این موجودات همراه با جنگل‌های حرا و اکوسیستم‌های علف‌دریایی، حفاظت طبیعی از ساحل را فراهم می‌کنند. از نظر زیست محیطی، سنگفرش‌های مرجانی محل تغذیه، زایشگاه و تخم‌ریزی بسیاری از موجودات دریایی هستند. صخره‌های مرجانی به عوامل محیطی فیزیکی و شیمیایی حساس هستند و می‌توانند به عوامل محدود کننده تبدیل شوند.

در بخشی از کتاب سنگفرش‌های مرجانی می‌خوانیم

آینده مبهم، دریایی بدون مرجان

بسیاری از مردم نگران هستند زیرا 60 درصد از سنگفرش‌های مرجانی جهان مرده یا کاهش یافته‌اند. این بدان معنا است که ممکن است روزی دیگر ماهی برای صید در دریا و اقیانوس وجود نداشته باشد. دانشمندان می‌گویند که در 50 سال آینده بسیاری از سنگفرش‌های مرجانی زمین از بین خواهند رفت. این به دلیل آلودگی، فاضلاب، فرسایش، صید بی‌رویه، گردشگری ناپایدار و تغییرات آب و هوایی است.

کلمات کلیدی: دانلود رایگان کتاب سنگفرش‌های مرجانی، دانلود pdf کتاب سنگفرش‌های مرجانی، سنگفرش های مرجانی، آبسنگ های مرجانی، انواع صخره های مرجانی، اکوسیستم های مرجانی، اکوسیستم های دریایی، انواع اکوسیستم های دریایی، مرجان ها، انواع مرجان ها، خصوصیات مرجان ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.