دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مرجان‌های خلیج فارس و مهندسی بافت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مرجان‌های خلیج فارس و مهندسی بافت

کتاب مرجان‌های خلیج فارس و مهندسی بافت به قلم ایرج نبی پور به تحریر در آمده است.

همانگونه که می‌دانیم، در رهیافت میان رشته‌ای، نه تنها بر روی یک پروژه‌ی مشترک کار می‌شود (مانند رهیافت چند رشته‌ای)، بلکه یک درهم تنیدگی یا یکپارچگی نیز در روش‌ها، تئوری‌ها و مفاهیم رشته‌های گوناگون روی می‌دهد تا درک ژرفی را از الگوهای سیستم‌های پیچیده و نیز فرآیند در هم تنیدگی به دست آید. مهندسی بافت، نمونه‌ی بارز یک علم میان رشته‌ای است که از گستر‌ه‌ی توسعه مواد زیستی در قالب بافت‌های عملکردی، داربست‌ها، سلول‌ها و ملکول‌های فعال زیستی، در قالب بافت‌های عملکردی، بهره می‌برد.

هدف مهندسی بافت از هم گذاری این اجزاء عملکردی آن است که این اجزاء بتوانند بافت‌های آسیب دیده و یا یک عضو را به صورت کامل به حالت نخستین بازگردانده، یا پا برجا کرده و یا اینکه بهبود ببخشند. هر چند دانش مهندسی بافت، چهره و منش میان رشته‌ای دارد، امّا هنگامی این دانش سیمای پیچیدگی از خود نشان می‌دهد که به گستره‌ی دریا نیز ورود نماید. گستره‌ی
دریا چنان بیانت‌ها، پیچیده و رمز آلود است که بیشک آمیزش مباحث مهندسی بافت با این گستره، نویدگر کشفیات و کاربردهای بسیار شگفت انگیز خواهد بود. پیش از ورود به گسترۀ دریا و بهکارگیری مواد زیستی دریایی برای داربست‌های بافتی، شناخت فاکتورهای رشد با منشأ دریا و نیز کاشت سلول‌های پرتوان یا دارای توان چندگانه بنیادی در این داربست‌ها، به شناخت ژرفی از زیستمندان دریایی نیاز دارد. این شناخت می‌بایست چنان عالمانه باشد تا بتواند در چهره‌ی عمل، ویژگی‌های بیولوژیک، فیزیکی و شیمیایی ساختارهای موجود را آشکار نماید.

اسکلت مرجان‌ها، همراه با ساختار پرمنفذ بسیار به هم پیوست‌های که دارند، آن‌ها را جهت ساخت داربست‌های مهندسی بافت بسیار مناسب نموده است. یکی از کاربردهای برجسته‌ی مرجان‌ها در مهندسی بافت، کاربرد آن‌ها در مهندسی بافت استخوانی است. این زیستمندان، مناسب جایگزین پیوند استخوان بوده و به دلیل زیست پذیری بسیار عالی، می‌توان از آن‌ها در ارتوپدی و جراحی‌های پلاستیک و دندان پزشکی، استفاده کرد.

کلمات کلیدی: گیاهان دریایی، علوم میان رشته ای، میان رشتگی، مرجان ها، خلیج فارس، مهندسی بافت، مرجان های خلیج فارس، اسکلت مرجان ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.