دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مورینگا؛ درخت زندگی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مورینگا؛ درخت زندگی

کتاب مورینگا؛ درخت زندگی نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، در مورد خواص این درخت و روش‌های کاشت و پرورش آن صحبت کرده و در کل اطلاعات کامل و جامعی از درخت مورینگا ارائه می‌دهد.

گیاه «مورینگا» با نام علمی «Moringa oleifera» از خانواده «مورینگاسه» (Moringaceae) در ژمره درختان با ارزش و چند منظوره‌ای (multi-purpose) است که در بسیاری از کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا رشد می‌کند. این گیاه که بومی مناطق شمالی هندوستان محسوب می‌باشد، امروزه در آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی، حوزه کارائیب و برخی از جزایر اقیانوس آرام پرورش می‌یابد.

درختان «مورینگا» در طب سنتی مناطق رشد آن دارای کاربردهای داروئی با ارزشی می‌باشد گواینکه از نظر ترکیبات غذائی نیز حائز اهمیت وافری است. بخش های مختلف گیاه «مورینگا» حاوی برخی از عناصر معدنی گرانبها و منبعی ارزشمند از: پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، کاروتن‌ها، آمینواسیدها و انواع ترکیبات فنلی مورد نیاز سلامت انسان‌ها و حیوانات می‌باشد.

در بخشی از کتاب مورینگا؛ درخت زندگی می‌خوانیم:

گیاه «مورینگا» بومی مناطق شمالی هندوستان و بخش هایی از آفریقا می‌باشد ولیکن امروزه در بسیاری از کشورهای واقع در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان پرورش می‌یابد.

کشور هندوستان بزرگترین تولید کننده محصولات گیاهی «مورینگا» در سراسر جهان می‌باشد بطوریکه سالانه در حدود 1/2 میلیون تن از میوه های آن را از وسعتی معادل 380 کیلومتر مربع باغات مزبور به دست می‌آورد.

درختان «مورینگا» را در مناطق جنوب و جنوب شرقی آسیا در محیط باغ‌های خانگی پرورش می‌دهند و مازاد محصولات آن را در بازارهای محلی به فروش می‌رسانند.

درختان «مورینگا» را در کشورهای فیلیپین و اندونزی عمدتا به خاطر برگ هایش پرورش می‌دهند و از آن‌ها به عنوان مواد غذائی بهره می‌گیرند.

کلمات کلیدی: درخت مورینگا در شمال ایران، عوارض مورینگا، میوه مورینگا، خواص بذر مورینگا، گیاه مورینگا در ایران، خواص مورینگا، خواص دانه مورینگا، خواص روغن مورینگا برای پوست، دانلود کتاب pdf مورینگا درخت زندگی، درخت مورینگا، خواص مورینگا برای لاغری، خواص مورینگا برای مو، خواص روغن مورینگا، خواص درخت مورینگا، خواص گیاه مورینگا، خواص چای مورینگا، خواص دمنوش مورینگا، درخت مورینگا در ایران، درخت مورینگا در ایران وجود دارد، کتاب مورینگا درخت زندگی pdf، درخت مورینگا چیست، درخت مورینگا در هرمزگان، بذر درخت مورینگا، درخت معجزه مورینگا، میوه درخت مورینگا، خواص درخت مورینگا در ایران، درخت مورینگا در ایران کجاست،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.